DERS ADI

: Kültürlerarası Yönetim

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBA 5106 Kültürlerarası Yönetim SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

İngilizce İşletme Yönetimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ENGİN BAĞIŞ ÖZTÜRK

Dersi Alan Birimler

İngilizce İşletme Yönetimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin amacı yerel yönetim uygulamaları konusunda bilgi sağlamak ve kültürel değerlerin yönetsel konulara olan etkisi hakkında farkındalık sağlamaktır. Ders aynı zamanda öğrencilere değişik kültürler ile ilgili bilgi vermekte ve kültürler arası farklılıkları ve uygulamaları (örgütsel ve yönetsel uygulamaları) kavramayı sağlayacak yetkinlikler kazandırmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kültürün temel yapıları, perspektifleri ve çıktıları hakkında bilgi kazandırması beklendirmektedir.
2   Değişik ülkelerin kültürler arası boyutlarını ve konularını tanımlaması beklenmektedir.
3   Kültür ile yönetim arasındaki ilişkiyi kavraması beklenmektedir.
4   Yerel kültürdeki ve kültürler arası seviyedeki konuları değişik disiplinler çerçevesinden sentezleyebilmesi beklenmektedir.
5   Sözlü/yazılı iletişim yetkinliğini geliştirmesi ve bir düşünceyi geliştirip savunabilmesi beklenmektedir.
6   Etkin bir takım üyesi olmak için gerekli kişiler arası yetkinliği geliştirmesi ve iyileştirmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kültürlerarası Yönetime Giriş
2 Kültür
3 Kültür ve Yönetim arasındaki İlişki
4 Kültürlerarası Teoriler: Hofstede
5 Kültürlerarası Teoriler: Hofstede
6 Türkiye
7 İngilizce Konuşan Ülkeler
8 Batı ve Doğu Avrupa & İskandinav Ülkeleri
9 Rusya, Baltık Ülkeleri ve Orta Asya
10 Sunum
11 Sunum
12 Sunum
13 Alandaki Güncel Tartışmalar
14 Gözden Geçirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Hall, E.T., & Hall, M. R. (1990). Understanding Cultural Differences. Intercultural Press: Yarmouth.
Garrison, T. (1994). Managing People Across Europe. Butterworth Heinemann: Great Britain.
Hofstede, G. (2001). Culture s consequences: International differences in work related values. Beverly Hills: Sage Publications.
Lewis, Richard D. (2009). When cultures collide: managing successfully across cultures. Nicholas Brealey Publishing.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı
2. Sunum
3. Dönem Projesi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 PRJ PROJE
3 SUN SUNUM
4 YYS YARIYIL SONU SINAVI
5 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + PRJ * 0.20 + SUN * 0.20 + YYS* 0.40
6 BUT BÜTÜNLEME
7 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + PRJ* 0.20 + SUN * 0.20 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenci kültürün temel yapıları, perspektifleri ve çıktılarını izah edecektir.
2. Öğrenci değişik ülkelerin kültürler arası boyutlarını ve konularını anlayacaktır.
3. Öğrenci kültür ile yönetim arasındaki ilişkiyi kavrayacaktır.
4. Öğrenci yerel kültürdeki ve kültürler arası seviyedeki konuları değişik disiplinler çerçevesinden sentezleyecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Dersin %70 ine katılım zorunludur.
2. Aşırmacılık durumunda disiplin işlemi uygulamaya konulacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

omur.ozmen@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 4 48
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 10 10
Proje Hazırlama 1 15 15
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 143

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.34
ÖK.445
ÖK.555
ÖK.64