DERS ADI

: Hizmet Pazarlaması

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İPL 7046 Hizmet Pazarlaması ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Pazarlama Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ENGİN ÖZGÜL

Dersi Alan Birimler

Pazarlama Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Hizmetlerin farklı niteliklerini kavranmasını sağlayarak, hizmet işletmelerinde gerek duyulan pazarlama yönetimi bilgi ve becerilerinin artırılmasını sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Hizmet pazarlaması ile ilişkili kavramları anlar.
2   Hizmet işletmelerinin pazarlama karması unsurlarını tasarlayabilir.
3   Hizmet işletmelerine ilişkin pazarlama stratejilerini geliştirir.
4   Hizmet pazarlaması uygulamalarının etkinliğini değerlendirir ve yorumlar.
5   Hizmet işletmelerindeki pazarlama faaliyetlerinin yönetilmesi ile ilgili deneyim kazanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş ve Dersin Tanıtımı
2 Hizmet kavramı ve ortak özellikleri
3 Hizmetler ve pazarlama karması
4 Hizmetlerin sınıflandırılması
5 Hizmet işletmelerinde ürün
6 Hizmet işletmelerinde dağıtım
7 Hizmet işletmelerinde fiyatlama
8 Hizmet işletmelerinde tutundurma
9 Hizmet pazarlaması, personel ve müşteri
10 Hizmet pazarlaması ve fiziksel kanıtlar
11 Hizmet işletmelerinde talep ve kapasite yönetimi
12 Hizmet kalitesi ve ilişkisel pazarlama
13 Hizmet İşletmeciliğinde Modern Yaklaşımlar
14 Sonuç ve Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Ayşe S. Öztürk (2009) Hizmet Pazarlaması Ekin Yayınları.
2. Hizmet Pazarlaması, Kasım Karahan, Beta Yayıncılık
3. Marketing Services: Competing Through Quality, Leonard Berry and A. Parasuraman
Yardımcı kaynaklar: ----
Referanslar: ----
Diğer ders materyalleri: Stratejik Pazarlama Yönetimi alanı ile ilgili tüm makale, bildiri, çalışma ve kitaplar

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konu anlatımı, örnek olay çözümü, soru-cevap ve ödev sunumu

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Hizmet pazarlamasına ilişkin temel kavram, model ve pazarlama karması unsurları ile stratejik pazarlama faaliyetlerine ilişkin bilgi düzeyi, sınavlar, sınıf içi tartışmalara katılım yoluyla; hizmet işletmelerinin etkinlik değerlendirmeleri ve pazarlama faaliyetlerinin yönetilmesine ilişkin deneyimler, örnek olay tartışmaları ve bu konuda yapılan ödevin nitelikleri dikkate alınarak değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derse katılım önemlidir.
2. Ödev sunumlarının hazırlanmasında bilimsel araştırma ve etik kurallarına uyulması zorunludur.
3. Verilen ödevler zamanında teslim edilmelidir.
4. Ödev sunumlarında anlatılacak konuların işletme uygulamalarıyla desteklenmesi beklenmektedir.
5. DEBİS ve dersin web sayfasından yapılacak bilgilendirme ve duyurular takip edilmelidir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Engin ÖZGÜL
DEÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü Üretim Yönetimi ve Pazarlama Anabilim Dalı
Ofis No: 209 İş Tel: (232) 301 0576 E-posta: engin.ozgul@deu.edu.tr
Kişisel web: http://kisi.deu.edu.tr/engin.ozgul

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 5 5
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 136

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51