DERS ADI

: Performans Yönetimi ve Ölçümü

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İÜE 5015 Performans Yönetimi ve Ölçümü ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Üretim Yönetimi ve Endüstri İşletmeciliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. HİLMİ YÜKSEL

Dersi Alan Birimler

Üretim Yönetimi ve Endüstri İşletmeciliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

İşletmelerin performansının ölçülmesinde ve artırılmasında kullanılan yöntemlerin değerlendirilmesidir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İşletmelerde performans yönetiminin anlaşılması
2   Performans ölçüm ve denetim sistemlerine ilişkin bilgi sahibi olunması
3   İşletmelerde kullanılabilecek örgütsel performans ölçüm yöntemlerini değerlendirebilme
4   Performans ölçüm modellerinin anlaşılması
5   Performans ölçüm modelleri ile organizasyonun performansının değerlendirilmesi ve analiz sonuçlarına göre gerekli çalışmaları yapabilme becerisine sahip olma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş ve Dersin Tanıtımı
2 Performans kavramı, performans anlayışı ve gelişimi, performansın boyutları
3 Etkenlik,etkililik, verimlilik, esneklik, kalite,yenilik, ekonomiklik, kârlılık kavramları ve hesaplamaları
4 Örgütsel performans yönetimi ve örgütsel performans ölçümü
5 Performans ölçüm sistemlerinin tasarımı
6 Toplam performans ölçüm modelleri
7 Dengeli puan kartı yöntemi ve uygulama örnekleri
8 Performans Prizması ve uygulama örnekleri
9 İşletmelerde üretim sistemlerinin performansının değerlendirilmesi,
10 Üretim kaynaklarının kullanımına ilişkin performans ölçütleri
11 Veri zarflama analizi ile performansın ölçülmesi
12 İşletmelerde yalınlık ve çeviklik performansının ölçülmesi ve altı sigma ile performans ölçümü
13 Dönem projelerinin sunumu
14 Sonuç ve Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Hümeyra Töre Başat, Performans Prizması, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 2010
Ümit Öztürk, Performans Yönetimi, 2. Baskı, Alfa Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, 2010
Armstrong, M., Armstrong s Handbook of Performance Management: An evidence based
guide to delivering high performance, 4th Ed., Kogan Page Limited, London, UK, 2009

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

İnteraktif sınıf ortamı, Vaka çalışmaları, Firma gezileri,
Dönem ödev çalışmaları.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

100 üzerinden min. 75 puan başarılı olmak için yeterlidir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 2 3 6
Ders Anlatımı 14 3 42
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 3 3
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Ödev Hazırlama 1 20 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51