DERS ADI

: Değişim Yönetimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İYO 5004 Değişim Yönetimi ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Yönetim ve Organizasyon Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. EBRU TOLAY

Dersi Alan Birimler

Yönetim ve Organizasyon Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Örgütlerde değişim yönetimine ilişkin temel kavramları anlama ve yorumlama

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Değişim yönetimi kavramını, önemini, amaçlarını tanımlar
2   Örgütsel değişim kavramını, türlerini ve örgütleri değişime iten faktörleri analiz eder.
3   Planlı değişim ve oluşturmacı değişim yaklaşımlarını, özelliklerini, dayandığı kuramları, modellerini ve başarı koşullarını değerlendirir.
4   Bir değişim ajanı olarak, örgütlerdeki sorunları tahlil edip uygun araçları belirler ve uygular.
5   Değişime direnç ve değişime yatkınlık kavramlarını tanımlar, değişime direncin azaltılması ve yatkınlığın artırılması için yapılması gerekenleri belirler.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş ve Dersin Tanıtımı
2 Değişim yönetimi kavramı, önemi, amaçları, ilgilendiği konular
3 Örnek olaylar, uygulamalar ve tartışma
4 Örgütsel değişim kavramı, türleri, örgütleri değişime iten faktörler
5 Örnek olaylar, uygulamalar ve tartışma
6 Planlı değişim yaklaşımı, özellikleri, dayandığı kuramlar, planlı değişim modelleri, başarı koşulları, değişim ajanı
7 Örnek olaylar, uygulamalar ve tartışma
8 Oluşturmacı değişim yaklaşımı: Özellikleri, değerleri, dayandığı kuramlar, modeller, başarı koşulları
9 Örnek olaylar, uygulamalar ve tartışma
10 Değişim liderliği, değişime liderlik eden birey özellikleri, dönüşümcü liderlik
11 Değişime direnç ve değişime yatkınlık kavramları; önemi, aralarındaki farklılıklar ve ilişkiler, direncin azaltılması, yatkınlığın artırılması
12 Örnek olaylar ve tartışma
13 Örnek olaylar ve tartışma
14 Sonuç ve Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Managing Change, Bernard Burnes, 2004
Organizational Change, Barbara Senior, Stephen Swailes, 2010
Ders ile ilgili her tür bilimsel kaynak

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konular hem kuramsal hem de örnek olaylar ile incelenecek ve tartışılacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYC* 0.20 + YYS * 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYC * 0.20 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 4 4
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Final Sınavı 1 4 4
Vize Sınavı 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 96

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51