DERS ADI

: Kurumsal Girişimcilik

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İŞL 6122 Kurumsal Girişimcilik SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

İşletme Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. OYTUN BORAN SEZGİN

Dersi Alan Birimler

İşletme Doktora

Dersin Amacı

İşletmelerde inovasyon süreci yönetimi ve kurumsal girişimcilik hakkında bilgi vermek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. İnovasyonun tanımını yapabilmek; yaratıcılık, icat, buluş, yenilik gibi olgular ile ayırımını yapabilmek
2   2. İnovasyon sürecinin tarihsel gelişimini tartışabilmek
3   3. İşletmelerin, inovasyon süreci yönetimi için kullandıkları araçları ve yöntemleri bilmek
4   4. Firma girişimciliği türlerini (Kurumsal girişimcilik, girişimsel yönelim, iç girişimcilik) tanımlayabilmek ve aralarındaki farkı tartışabilmek
5   5. Firmaların girişimcilik faaliyetlerini tanımak ve söz konusu faaliyetlerin firma performansına etkilerini bilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Genel Tanıtımı ve Tanışma
2 İnovasyon Tanımı ve Benzer Kavramlar ile Farklılıkları
3 İnovasyon Türleri
4 İnovasyon Süreci ve İnovasyon Sürecinin Yönetimi
5 Örgüt Düzeyinde Girişimcilik Olgusu
6 Firma Davranışı Olarak Girişimcilik
7 Kurumsal Girişimcilik
8 Kurumsal Girişimcilik
9 Girişimsel Yönelim
10 İç Girişimcilik
11 Firma Girişimciliği ve Örgüt Performansı
12 Girişimsel Ekosistem
13 Firma Girişimciliği Uygulamaları
14 Firma Girişimciliği Uygulamaları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Kuratko ve Hodgetts (1988) Entrepreneurship. The Dreyden Press: Orlando.
Yardımcı kaynaklar: Antoncic ve Hisrich (2001) Clarifiying Intrapreneurship Concept. Journal of Small Business and Enterprise Development. 10(1): 7-24.
Schumpeter, J. A. (1934), The Theory of Economic Development. Cambridge. MA: Harvard University Press.
Drucker, P. (2014). Innovation and Entrepreneurship. Routledge.
Covin ve Slevin (1991) A Conceptual Model of Entrepreneurship as Firm Behaviour. Entrepreneurship Theory and Practice. 16(1): 7-24.
Lumpkin ve Dess (1996) Clarifying The Entrepreneurial Orientation Construct and Linking it to Performance. Academy of Management Review. 21(1): 135-172.
Zahra (1991) Predictors and Financial Outcomes of Corporate Entrepreneurship: An Explotary Study, Journal of Business Venturing. 6(4): 259-285.
Rothwell, R. (1994). Towards the fifth-generation innovation process. International marketing review, 11(1), 7-31.
Du Preez ve Louw, (2008) A framework for managing the innovation process. PICMET'08-2008 Portland International Conference on Management of Engineering & Technology (546-558).
Sezgin (2016) İç Girişimcilik: Algılanan Örgütsel Destek ve Güven Vizyonundan. Nobel Yayınevi: Ankara

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım; Tartışma; Soru-Yanıt; Gösterme; Örnek Olay İncelemesi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

boran.sezgin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 14 1 14
Kitap Okuma 3 3 9
Final Sınavı 1 6 6
Vize Sınavı 1 5 5
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.511