DERS ADI

: Küresel Pazarlama Yönetimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İŞL 6130 Küresel Pazarlama Yönetimi SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

İşletme Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. NİHAN ÖZGÜVEN TAYFUN

Dersi Alan Birimler

İşletme Doktora

Dersin Amacı

İşletmelerin küresel pazarlama uygulamalarında başarılı olabilmeleri ve rekabet edebilmeleri için çevresel faktörlerin öneminin anlaşılması ve uluslararası pazarlama stratejilerinin oluşturulması amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Uluslararası pazarlama ile ilişkili kavramları anlayabilmek
2   İşletmelerin pazarlama stratejisi ve pazarlama karması unsurlarını tasarlayabilmek
3   Uygulanan uluslararası pazarlama strateji ve uygulamalarını analiz edebilmek ve yorumlayabilmek
4   Uluslararası işletmelerin pazarlama faaliyetlerinin etkinliğini değerlendirebilmek
5   Uluslararası pazarlama faaliyetleri ile ilgili uygulamalara ilişkin bilişsel deneyim kazanabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş ve Dersin Tanıtımı
2 Uluslararası pazarlama kavramı, Uluslararası pazarlamaya giriş
3 Küresel pazarlama çevresi
4 Ekonomik çevre
5 Sosyal ve kültürel çevre
6 Politik ve yasal çevre
7 Küresel Pazarlarda Rekabet
8 Küresel Pazar Seçme ve Küresel Pazara Giriş Stratejileri
9 Temel Küresel pazarlama stratejileri
10 Küresel ürün politikası
11 Küresel dağıtım politikası ve Lojistik
12 Küresel fiyat politikası
13 Küresel tutundurma politikası
14 Sonuç ve Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Vern Tepstra and Ravi Sarathy International Marketing Dryden Werran J. Keegan and Mark Gren Global Marketing Prentice Hall Mehmet Karafakıoğlu Uluslararası Pazarlama Yönetimi Beta Basım Yayın Stratejik Küresel Pazarlama - Necdet Timur, Alparslan Özmen - Eflatun Yayınevi
Stratejik Küresel Pazarlama, Elif Yayınevi, Editörler: Necdet Timur, Alparslan Özmen

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders tartışma yöntemi ve interaktif yöntem ağırlıklı olarak yürütülecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Tüm öğrenme çıktıları ders sırasındaki interaktif anlatım süreci içerisinde ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nihan.ozguven@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında belirlenir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 5 5
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 106

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51