DERS ADI

: Tüketici Davranışı ve Psikolojisi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İŞL 6125 Tüketici Davranışı ve Psikolojisi SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İşletme Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

İşletme Doktora

Dersin Amacı

Öğrencilerin tüketici davranışlarının neden ve sonuçları kavrayarak, davranışların yorumlanması ve pazarlama bileşenlerinin bu davranışlara etkilerini değerlendirme becerisi kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tüketici davranışlarının dinamiklerini kavrayabilmek
2   klasik ve modern tüketici davranış modellerini kavrayabilmek
3   Tüketici davranışlarına analitik yorumlama becerisini kazanabilmek
4   Tüketici davranışlarının işletme stratejisi içinde değerlendirilmesine yönelik beceriler kazanabilmek
5   Tüketici davranış bilgilerini rekabetçi kararlara dönüştürebilmek
6   Pazarlama stratejilerinin satın alma karar süreçlerine etkisine yönelik bilişsel beceriler kazanabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş ve Dersin Tanıtımı
2 Tüketici davranışı kavramı, tanımlar ve tüketici davranışının pazarlamadaki önemi
3 Tüketici davranışlarının genel özellikleri ve etkilendiği faktörler
4 Tüketici davranışlarında psikolojik etkenler, öğrenme ve öğrenme sürecinin özellikleri
5 Güdülenme ve güdülenmeyi etkileyen faktörler, bu faktörlerle tüketici davranışlarının ilişkilendirilmesi
6 Davranışı etkileyen önemli bir faktör olarak algılama ve algılama sürecinde tüketici davranışlarının kontrolü
7 Farkındalık yaratılması ve tüketici davranışlarının seçici algılamayı oluşturacak şekilde yönlendirilmesi
8 Tutumlar, olumsuz tutumların değiştirilmesi ve tutumların firma lehinde geliştirilebilmesi ile ilgili işlemler
9 Sosyal bir varlık olarak tüketici ve tüketici davranışlarını etkileyen sosyo-kültürel etmenler
10 Danışma grupları ve danışma gruplarının tüketici davranışlarındaki yeri, en küçük satın alma ve karar verme birimi olarak aile ve ailedeki bireylerin rol yapıları
11 Ailenin işlevleri ve ailede satın alma kararlarını alma şekilleri
12 Fikir ve ya kanaat liderlerinin tüketiciler üzerindeki etkileri, tüketicilerin yeni gelişmelere yönelim koşulları, yeniliklerin kabulü ve benimsenmesi açısından tüketici davranış süreci
13 Toplumun sosyal yapısı ve sosyal sınıf kavramı, sosyal sınıf-tüketici davranışı ilişkilerinin kültürel çerçevede ele alınması, kültürün özellikleri ve tüketici davranışlarını yönlendirmesi konusunda kültüre yönelik olarak gerçekleştirilen çalışmalar
14 Sonuç ve Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Consumer Behavior: Buying, Having, and Being; Sixth Edition, Michael R. Solomon, Pearson Education, Inc.
Yardımcı kaynaklar: Tüketici Davranışları, Yavuz Odabaşı ve Gülfidan Barış Mediacat

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Tüm öğrenme çıktıları ders sırasındaki interaktif anlatım süreci içerisinde ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

n.bilginer@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders programına göre belirlenecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Final Sınavına Hazırlık 1 35 35
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 29 29
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51
ÖK.61