DERS ADI

: Pazarlama İletişimi ve Marka Yönetimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İŞL 6121 Pazarlama İletişimi ve Marka Yönetimi SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İşletme Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. NİHAN ÖZGÜVEN TAYFUN

Dersi Alan Birimler

İşletme Doktora

Dersin Amacı

Hedef kitleler üzerinde etkili bir pazarlama iletişimi oluşturmak ve promosyonel amaçlı firma davranışları ile pazar talebini firma lehine çevirmek için pazarlama iletişimi tasarımının geliştirilmesi ve marka süreci yönetimini oluşturmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Pazarlama iletişimi ve marka yönetimi ile ilişkili kavramları anlayabilmek
2   İşletmelerin pazarlama iletişimi unsurlarının tasarımını yapabilmek
3   Güçlü marka oluşturma ve yönetimine ilişkin süreçleri oluşturabilmek
4   Pazarlama iletişimi süreçlerinin etkinliğini değerlendirebilmek
5   Marka kimlik tasarımı ve iletişimine ilişkin kavramsal beceriler geliştirebilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş ve Dersin Tanıtımı
2 İletişim kavramı, öğeleri ve pazarlama iletişimi
3 Bütünleşik pazarlama iletişimi
4 Tutundurma karması uygulamalarından reklam, halkla ilişkiler ve duyurum
5 Kişisel satış ve tutundurma
6 Pazarlama karması unsurları ve pazarlama iletişimi: ürün ve ambalaj
7 Pazarlama karması unsurları ve pazarlama iletişimi: Dağıtım ve pazarlama iletişimi, fiyatın iletişim boyutu
8 Diğer pazarlama iletişimi unsurları: Doğrudan pazarlama
9 Diğer pazarlama iletişimi unsurları: internette pazarlama
10 Diğer pazarlama iletişimi unsurları: sponsorluk ve amaca yönelik pazarlama
11 Diğer pazarlama iletişimi unsurları: Marka oluşturma süreci
12 Diğer pazarlama iletişimi unsurları: Marka kimliği, marka imajı, marka farkındalığı ve marka sermayesi.
13 Diğer pazarlama iletişimi unsurları: Marka stratejileri ve marka konumlandırma
14 Sonuç ve Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Pazarlama İletişim Yönetimi, Yavuz Odabaşı ve Mine Oyman, Mediacat
Pazarlama İletişimi ve Marka Yönetimi alanı ile ilgili tüm makale, bildiri, çalışma ve kitaplar

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konu anlatımı, tartışma, örnek olay çözümü ve ödev sunumu

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Tüm öğrenme çıktıları ders sırasındaki interaktif anlatım süreci içerisinde ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nihan.ozguven@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders programına göre belirlenecektir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 128

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.11
ÖK.211
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51