DERS ADI

: AB'nin Ortadoğu Politikası

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AVB 6087 AB'nin Ortadoğu Politikası SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Avrupa Çalışmaları Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Avrupa Çalışmaları Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Ortadoğu Siyasetini; bölgenin stratejik önemi, koloniyal ve post-koloniyal dönem devlet formasyonları ve etkileşimleri, Arap-İsrail çatışması, Arap Baharı na giden süreç ve Avrupa Birliği nin Ortadoğu Politikaları bağlamında öğrenciye sunmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ortadoğu Bölgesi ne yönelik tarihsel arka planı ve politikaları öğrenme,
2   Arap-İsrail çatışmasının güncel politik süreçlere etkisini analiz edebilme,
3   Dinin ve ekonominin Ortadoğu bölgesindeki politik koşullar üzerine etkisini analiz edebilme,
4   Avrupa Birliği nin Ortadoğu Bölgesi ne yönelik politikalarını öğrenmek ve Bölgedeki politik liberalleşme süreci üzerindeki etkisini kavrama,
5   Arap Baharı nın ardında yatan tarihsel süreci kavrayabilmek ve bölgedeki sosyo-politik dönüşüm üzerine AB, üye ülkeler, Türkiye ve bölgeyle etkileşimi olan diğer ülkelerin etkisini analiz edebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 Ortadoğu nun Tarihi I
3 Ortadoğu nun Tarihi II
4 Arap-İsrail Savaşı (1948-1967)
5 Arap İsrail Savaşı (1970-1990)
6 Ortadoğu Bölgesi ni Etkileyen Küresel Siyasi Dinamikler
7 Avrupa Birliği nin Ortadoğu Politikası
8 Avrupa Birliği nin Ortadoğu Politikası
9 Türkiye nin Dış Politikasında Ortadoğu
10 Arap Baharı
11 Arap Baharı
12 Sunum
13 Sunum
14 Sunum

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

-Beverley Milton-Edwards, Contemporary Politics in the Middle East (Cambridge: Polity Press, 2000),
- Monter Palmer, The Politics of the Middle East, (Belmont, CA: Thomson, Wadsworth, 2007)
- NajibGhadbian, Democratization and Islamist Challenge in the Arab World, (Boulder: Westview Press, 1992)
- David S. Sorenson, An Introduction to the Modern Middle East (Boulder, CO.: Westview Press, 2008)
- William Ochsenwald and Sydney Nettleton Fisher, The Middle East, A History, (Boston: McGraw Hill, 2004)
- Rex Brynen, BahgatKorany and Paul Noble, Political Liberalization and Democratization in the Arab World:
- Theoretical Perspectives, (Boulder: Lynne Rienner, 1995)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konu anlatımı, tartışma, grup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yüzde 40 olan yarıyıl sonu sınavının yüzde 15'i öğrencinin sunumunu da yapacağı dönem ödevine aittir.

Değerlendirme Kriteri

1. Midterm % 20
2. YYiçi Çalışma:
a) Short Assignments (Kısa ödevler) % 30
b) Participation (Derse katılım) % 10
3. Final Exam (YYsonu sınavı) % 40 (% 15'ini dönem ödevi oluşturur)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Telif hakkı ihlali yapan öğrenciler disiplin cezasına çarptırılır.
Derslere katılım (en az %70) zorunludur.
Bütün ödevler zamanında teslim edilmelidir. Geciken ödevler kabul edilmeyecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

muge.aknur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecetir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 7 7
Uzun Ödev Hazırlama 1 6 6
Kısa Ödev Hazırlama 5 5 25
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 5 60
Sunum Hazırlama 1 5 5
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1435
ÖK.2433
ÖK.34333
ÖK.44443
ÖK.5533