DERS ADI

: AB Genişleme Stratejileri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AVB 6080 AB Genişleme Stratejileri ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Avrupa Çalışmaları Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Avrupa Çalışmaları Doktora

Dersin Amacı

Dersin temel amacı, Avrupa Birliği genişlemesini kavramsal ve kuramsal boyutlarıyla incelemek ve Avrupa'nın geleceği tartışmaları içerisinde genişleme sürecini analiz edebilmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarihsel süreç içerisinde genişleme politikasını anlatabilmek
2   Kurumsal işleyiş üzerinde genişlemenin etkisi analiz edebilmek
3   Genişleme ve Avrupalılaşma ilişkisini analiz edebilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse Giriş Doktora eğitimi düzeyinde araştırma süreci ve araştırma desenlerinin tanıtımı
2 Avrupa Birliği Genişlemesi: Kavramsal ve Tarihsel Bakış
3 Avrupa Birliği Genişlemesi: Kuramsal Çerçeve
4 Kurumlar ve aktörler ekseninde AB Genişlemesinin Analizi
5 AB Genişlemesinin, politikalar ve politika yapma sürecine etkisi
6 Genişleme ve Komşuluk Politikası
7 Yarıyıl içi sınavı
8 Avrupalılaşma
9 Kamuoyu görüşleri, Euro-Krizi ve genişleme
10 Genişlemenin sosyal boyutu -1-
11 Genişlemenin sosyal boyutu -2-
12 ABnin geleceği tartışmaları ışığında genişleme 1
13 ABnin geleceği tartışmaları ışığında genişleme 1
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Temel Kaynakça:
Schimmelfennig, Frank and Ulrich Sedelmeier (eds), The Politics of European Union Enlargement, Routledge, London and New York, 2005.
Nugent, Neill (ed), European Union Enlargement, Palgrave-Macmillan, Hampshire, 2004.
Featherstone, Kevin and Claudio M. Radaelli (eds), The Politics of Europeanization, Oxford: Oxford University Press, 2003.
Avery, Graham, The Enlargement Negotiations , Fraser Cameron (ed.), The Future of Europe Integration and Enlargement, Routledge, London, 2004.
Brücker, Herbert; Philipp J. H. Schröder & Christian Weise (2004). Doorkeepers and Gatecrashers: EU Enlargement and Negotiation Strategies , European Integration, 26(1), 3 23.
Cameron, Fraser, Widening and Deepening , Fraser Cameron (ed.), The Future of Europe Integration and Enlargement, Routledge, London, 2004.
Diez, Thomas (2001). Europe as a Discursive Battleground. Discourse Analysis and European Integration Studies , Cooperation and Conflict, 36(1), 5 38.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, haftalık makaleler, sunumlar ve sınav.

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

İlan edilecektir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Telif hakkı ihlali yapan öğrenciler disiplin cezasına çarptırılır.
2. Derslere katılım (en az %70) zorunludur.
3. Bütün ödevler zamanında teslim edilmelidir. Geciken ödevler kabul edilmeyecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

suhal.semsit@deu.edu.tr
Tel: +90 232 301 87 60
Faks: +90 232 453 02 66

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı, 13.00-15.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 3 42
Ödev hazırlama 1 25 25
Sunum hazırlama 1 5 5
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 2 28
Vize sınavına hazırlık 1 15 15
Final sınavına hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 136

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.144333
ÖK.2443443333
ÖK.3443553333