DERS ADI

: AB'nin Balkanlar ve Ortadoğu Politikası

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AVB 5058 AB'nin Balkanlar ve Ortadoğu Politikası SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Avrupa Birliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. İREM AŞKAR KARAKIR

Dersi Alan Birimler

Avrupa Birliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin amacı Avrupa Birliği nin Balkanlar ve Ortadoğu ya yönelik siyasetinin ana hatlarını, söz konusu coğrafyalardaki ulusların üzerindeki siyasal, ekonomik ve de kültürel etkilerini ilgili literatürün de yardımı ile tartışmaktır. Bu bağlamda, ders Avrupa Birliği nin İstikrar ve Ortaklık Politikası, Akdeniz Ortaklığı, Komşuluk Politikası gibi söz konusu bölgelerin siyasal ve de ekonomik gelişmesine pozitif katkıları olduğu düşünülen AB politikalarının tarihsel gelişimine göz atmakta, sonuçlarını bu bölgelerde son dönemde yaşanan siyasal gelişmeler ışığında değerlendirmeyi amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Avrupa Birliğinin Orta Doğu ve Balkanlara yönelik siyasetinin ana hatlarına hakim olmak.
2   Orta Doğu ve Balkanlar politikasını siyasal, ekonomik ve kültürel boyutlarıyla inceleme yeteneğine sahip olmak.
3   Birlik dış politikasının tarihsel arka planına hakim olmak.
4   Güncel gelişmeleri Avrupa Birliği perspektifinde yorumlayabilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 Teorik Yaklaşımlar
3 Teorik Yaklaşımlar
4 Teorik Yaklaşımlar
5 Teorik Yaklaşımlar
6 Teorik Yaklaşımlar
7 Alan Çalışmaları
8 Avrupa Kolonyalizmi ve Ortadoğu'da Devlet Oluşum Süreçleri
9 AB'nin Ortadoğu Politikası
10 AB'nin Ortadoğu'da Demokrasi Teşviki
11 AB ve Arap-İsrail Sorunu
12 AB ve İran'ın Nükleer Programı
13 Güncel gelişmelere dair tartışma
14 Güncel gelişmelere dair tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Charles A. Kupchan, How Enemies Become Friends: The Sources of Stable Peace, Princeton University Press, 2010.
Richard G. Whitman and Stefan Wolff, The Neighbourhood Policy in Perspective: Context, Implementation and Impact, Palgrave MacMillan, 2010.
Michael Emerson and Richard Youngs, Democracy s Plight in the European Neighborhood, Center for European Studies, 2009.
Ronald Tiersky and Joh van Oudenaren, European Foreign Policy: Does Europe Still Matters, Rowman Littlefield Publishers, 2010.
Emilian Kavalski, Extending the European Security Community: Constructing Peace in the Balkans, Tauris Academic Studies, 2007.
Sabrina Petra Ramet, Central and Southeast European Politics Since 1989, Cambridge, 2010.
Mirela Bogdani and John Loughlin, Albania and the European Union: The Tumultous Journey Towards Integration and Accession, I.B. Tauris, 2007.


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı
2. Verilen okuma metinleri konusundaki tartışmalara katılma.
3. Sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.50 + YYS* 0.50
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.50 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

İlan edilecektir.

Değerlendirme Kriteri

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Telif hakkı ihlali yapan öğrenciler disiplin cezasına çarptırılır.
Derslere katılım (en az %70) zorunludur.
Bütün ödevler zamanında teslim edilmelidir. Geciken ödevler kabul edilmeyecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. İbrahim Alper Arısoy: alper.arisoy@deu.edu.tr
Doç. Dr. İrem Aşkar Karakır: irem.askar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Vize Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 173

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.133
ÖK.233
ÖK.3333
ÖK.44333