DERS ADI

: AB'de Eğitim Politikaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AVB 5046 AB'de Eğitim Politikaları SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Avrupa Birliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. HALE SUCUOĞLU

Dersi Alan Birimler

Avrupa Birliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı AB nin eğitim alanında sunduğu olanaklar, uluslararası eğitim, mesleki eğitim, değişim programları; yenilikçi eğitim ve öğretim programları; eğitimde yeni teknolojilerin kullanılması ve eğitimdeki politikaların karşılaştırmalı olarak incelenmesidir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Eğitim sistemi ile ilgili temel kavramları hatırlayabilme
2   2. AB ülkeleri eğitim politikalarını açıklayabilme
3   3. Farklı ülkelerin eğitim politikalarını analiz edebilme
4   4. AB ülkelerin eğitim politikalarını belli ölçütler açısından değerlendirebilme
5   5. Eğitim politikaları alanında ulusal ve uluslararası gelişmelerin farkında oluş.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders tanıtımı: kapsamı, gerekçesi, önemi, beklentileri oluşturma, işleyişi ve değerlendirme ölçütlerini açıklama.
2 Eğitim politikası ile ilgili temel kavramlar
3 Eğitim politikasına etki eden unsurlar, insani ve fiziki kaynaklar
4 Eğitim politikası oluşturma süreçleri ve işlevleri
5 Türk Eğitim sisteminin örgüt ve yönetim yapısı
6 Türkiye'deki eğitim politikalarının tarihsel süreci
7 AB Sürecinde Türk Eğitim Sisteminin Yapısal Sorunları
8 Ara Sınav
9 Avrupa Birliği'nin Eğitim Politikası Ve Eğitim Projeleri
10 Avrupa Birliği Ülkeleri Eğitim Sistemleri
11 Avrupa Birliği Ülkeleri Eğitim Sistemleri
12 Avrupa Birliği Ülkeleri Eğitim Sistemleri
13 Avrupa Birliği Ülkeleri Eğitim Sistemleri
14 AB Ülkeleri Ve Türk Eğitim Sistemi Karşılaştırması
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Erginer, A. (2006). Avrupa Birliği Eğitim Sistemleri. PegemA Yayıncılık, Ankara.
Gülcan, M. G. (2010). Avrupa birliği ve eğitim. Pegem Akademi.
Sağlam, M., ÖZÜDOĞRU, O. F., & ÇIRAY, F. (2011). Avrupa Birliği eğitim politikaları ve Türk Eğitim Sistemi ne etkileri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 87-109.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC * 0.30 + YSS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC * 0.30 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hale.kasap@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Öğrenci Sunumları 5 3 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Sunum Hazırlama 2 5 10
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 165

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.133333
ÖK.233333
ÖK.333333
ÖK.433333
ÖK.533333