DERS ADI

: AB Bütünleşmesinin Ekonomi Politiği

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AVB 5042 AB Bütünleşmesinin Ekonomi Politiği SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Avrupa Birliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ELİF UZGÖREN

Dersi Alan Birimler

Avrupa Birliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders Avrupa bütünleşmesinin ekonomik ve siyasi boyutlarını Uluslar arası Siyasi Ekonomi ve Avrupa Çalışmaları disiplinleri içindeki farklı siyasi ekonomi yaklaşımları ile analiz etmeyi amaçlar. Dersin ikinci kısmında ise öğrencilere Güney, Batı ve Doğu Avrupa ülkelerindeki farklı devlet-sermaye ve emek ilişkilerini tanıtmaya yönelik Avrupa daki farklı devlet-toplum modellerinin gelişimi üzerinde durulacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Avrupa entegrasyonu üzerine temel iktisadi ve siyasi gelişmeleri anlaması
2   Doğu, Batı ve Güney Avrupa ülkelerindeki değişik devlet-toplum ilişkilerini karşılaştırmalı bir şekilde anlaması
3   Kendi belirleyecekleri bir Uluslar arası Siyasi Ekonomi kuramını yine kendi seçecekleri bir politika alanına uygulamaları
4   Siyasi ve iktisadi açıdan bölgesel/küresel süreçlerden ulusal seviyedeki değişimi anlaması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 Uluslar arası Siyasi Ekonomi teoriler
3 Neorealizm ve Hükümetlerarası Yaklaşım
4 Keynezyen Ekonomik Modeli
5 Neo-liberalizm ve kurumsalcılık
6 Eleştirel Kuramlar (Gramçiyan tarihsel materyalizm)
7 Vize sınavı
8 İngiltere örneği (Anglo-Sakson modeli)
9 Avrupa kıtası modeli (Alman sosyal demokrasi modeli)
10 Avrupa kıtası modeli (Fransa modeli)
11 İskandinav ülkeleri
12 Güney Avrupa (örneğin İtalya ve Yunanistan modeli)
13 Doğu Avrupa daki yeniden yapılanma
14 Türkiye siyasi ekonomisi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Erik Jones and Amy Verdun (eds.) (2005), The Political Economy of European Integration, Theory and Analysis, Routledge: London.
Barry Eichengreen (2007), The European Economy Since 1945: coordinated capitalism and beyond, Princeton University Press.
Bieler, A. and Morton, A.D. (eds) (2001) Social Forces in the Making of the New Europe: The Restructuring of European Social Relations in the Global Political Economy, Houndsmill: Palgrave.
Crouch, Colin (2005), Capitalist Diversity and Change, Oxford University Press.
Hancké, Bob (ed.), 2009, Debating Varieties of Capitalism: A Reader, Oxford UP.
Daha ekleme yapılacaktır.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersin işlenişi öğretim üyesinin seminer şeklinde ders anlatımına dayalıdır. Öğrenciler her ders öncesinde ilgili okumaları tamamlamış ve sınıfta tartışılmak üzere gerekli notları almış olmalıdırlar. Öğrenciler ayrıca öğretim üyesiyle birlikte belirleyecekleri bir konuda ayrıntılı bir seminer ödevi hazırlayacaklardır.

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenci dersten önce ilgili haftanın konusunu tartışmaya hazırlanacaktır.
2. Öğrenci kendi belirleyecekleri bir Uluslar arası Siyasi Ekonomi kuramını yine kendi seçecekleri bir politika alanına uygulamaları ve bunu bir araştırma olarak yazılı ve sözlü sunmaları
3. Öğrenci Avrupa nın siyasi ve iktisadi dönüşümü konusunda tarihsel, kurumsal ve karar alma süreçleri bakımından bilgi sahibi olacaklardır.
4. Öğrenci Avrupa ülkeleri içindeki farklı devlet-toplum modelleri üzerine bilgi sahibi olacaklardır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

elif.uzgoren@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 5 60
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 15 15
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 167

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.133433
ÖK.233343
ÖK.3334454
ÖK.4333