Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Avrupa Birliği Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. İBRAHİM ALPER ARISOY |
Dersi Alan Birimler |
Avrupa Birliği Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı mevcut bütünleşme sürecinin tarihsel arkaplanını etraflıca incelemektir. Bu amaçla, kavramsal girişin ardından bir "ideal" olarak Avrupa'nın ortaya çıkışına yola açan süreç gözden geçirilecektir. Daha sonra Avrupa tarihinin modernitenin erken dönemlerinden AB'nin kuruluşuna uzanan kısmı başlıca dönüm noktaları doğrultusunda ele alınacaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Norman Davies, Europe: A History, Pimlico, Londra: 1997; Henry Kissinger, Diplomacy, Simon & Schuster, Ndew York: 1995. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Dersin işlenişi öğretim üyesinin seminer şeklinde ders anlatımına dayalıdır. Öğrenciler her ders öncesinde ilgili okumaları tamamlamış ve sınıfta tartışılmak üzere gerekli notları almış olmalıdırlar. Öğrenciler ayrıca öğretim üyesiyle birlikte belirleyecekleri bir konuda ayrıntılı bir seminer ödevi hazırlayacaklardır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
İlan edilecektir. |
Değerlendirme Kriteri |
1. Öğrenci dersten önce ilgili haftanın konusunu tartışmaya hazırlanacaktır. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
alper.arisoy@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|