DERS ADI

: Endüstrilerarası İktisat

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İKT 5102 Endüstrilerarası İktisat SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İktisat Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ KERİM ESER AFŞAR

Dersi Alan Birimler

İktisat Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Endüstrilerarası İktisat Dersinin amacı, öğrencilere Endüstri ve Sektör(Kesim) kavramlarını öğretip, endüstrilerarasındaki işlemleri matematik bir şekilde öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Girdi-çıktı (İnput-Output) sistemini öğrenme.
2   Girdi-çıktı modellerinin uygulamalarını öğrenme
3   Girdi-çıktı modellerinin bölgelere uygulanmasını öğrenme.
4   Kesimlerarası İşlemler Tablosu nu (Leontief Tablosu nu) öğrenme.
5   Girdi-çıktı modellerinin ekonomik planlamada kullanılmasını öğrenme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Girdi-çıktı sisteminde temel kavramlar
2 Hipotetik ve sembolik bir girdi-çıktı akım tablosu
3 Hipotetik ve sayısal bir girdi-çıktı akım tablosu
4 Girdi-çıktı akım tablosunun varsayımları ve pratik sorunları
5 Girdi,çıktı analizinde ithalatın fiyatlandırılması ve sübvansiyonlar ile vasıtalı vergilerin incelenmesi
6 Girdi,çıktı modellerinin türleri
7 Girdi-çıktı katsayıları matrisi
8 Girdi katsayılarının tahmini
9 Girdi katsayılarının tahmini :RAS yöntemi
10 Girdi katsayılarının tahmini :RAS yöntemi
11 Bölgesel ve ulusal girdi katsayılarının analizi
12 Leontief matrisinin analizi
13 Girdi-çıktı tablosunda çarpan analizleri
14 Girdi-çıktı tablolarının Türkiye Ekonomisinde uygulanması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Ersan Bocutoğlu, Endüstrilerarası İktisat, Teori ve Türkiye Uygulamaları, Trabzon, 1990
Yardımcı kaynaklar:
Mustafa Özateşler, İktisadi Planlama Teorisi ve Genel Üretim Modeli, İzmir, 1992
Uğur Korum, İnput-Output Analizi, Ankara, 1963
Cemil Çınar(Çeviren)(Hollis B.Chenery-Paul G.Clark), Endüstrilerarası İktisat, Ankara, 1965
Orhan Sezgin(Çeviren) (Michael P.Todaro), Kalkınma Planlaması, İstanbul, 1987
Ve diğer makale, yazı ve kitaplar

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sınıfta dersler anlatılarak ve örnek problemler çözülerek matematiksel bir şekilde girdi-çıktı(İnput-output) modeli öğretilmektedir. Öğrencilerin girdi-çıktı tekniklerini öğrenimlerini sağlamak için, farklı yöntemlerle ilgili problemleri çözmeleri için ödevler verilmektedir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Ödev Hazırlama 1 15 15
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Reading 1 13 13
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 120

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.15
ÖK.24
ÖK.34
ÖK.45
ÖK.53