DERS ADI

: ANADAL ÇALGI I (VİYOLONSEL)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MAS 5113 ANADAL ÇALGI I (VİYOLONSEL) SEÇMELİ 2 2 0 12

Dersi Veren Birim

Müzik Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. CENAP CAN ELBİ

Dersi Alan Birimler

Müzik Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Viyolonsel çalma sürecinden hareketle, gerekli teknik, analitik, estetik donanımı, davranışları ve karşılaştırmalı eleştirel bakışı kazandırarak öğrencinin yaratıcı kimliğinin oluşumuna teknik ve estetik yönden katkıda bulunmaktır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Viyolonsel tekniğini oluşturan temel ilkeleri kavraması, gam, etüt, egzersiz, sonat, konçerto gibi müzik biçimlerinde yazılmış eserleri yorumlaması
2   Solo çalgı, oda müziği ve orkestra için bestelenmiş yapıtların dönemsel formlarını inceleyerek ve karşılaştırmalar yaparak değerlendirmesi
3   Bireysel dinletilerde seslendirilmiş eserleri ses ve görüntü kayıtları ile belgelendirmesi
4   Yorumladığı eserlerin seslendirilmesi ile ilgili projelerde sorumluluk alarak etkinlikleri planlaması
5   Kütüphane araştırması ve internette tarama yapması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanımı, kapsamı, önemi
2 Eser seçimi ve planlama
3 Teknik ve dönem incelemesi
4 Ön çalışma, Deşifraj
5 Yorum çalışması
6 Yorum çalışması
7 Yorum çalışması
8 Vize sınavı
9 Yeni eser seçimi ve deşifraj
10 Teknik ve dönem incelemesi
11 Yorum çalışması
12 Yorum çalışması
13 Konser
14 Genel Prova
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
J. J. Dotzauer, D. Popper, P. Duport, A. Piatti, F. Grützmacher, J. S. Bach,
Baroktan günümüze yazılmış çeşitli Sonat ve Konçertolar.
Yardımcı kaynaklar:
B. Cosmann, L. R. Feuillard
Diğer ders materyalleri:
Müzik akımlarına ilişkin yazılı, görsel ve işitsel kayıtlar

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Solo ya da eşlikli çalgı için bestelenmiş yapıtların teknik ve yorum çeşitliliğinin öğretilmesi ve izleyici önünde sergilenmesi yolu ile yapılır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 KSR Konser
3 FN Final
4 BNS Başarı Notu VZ * 0.30 + KSR * 0.30 +FN * 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + KSR * 0.30 + BUT * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınavlar:
Dönem boyunca bir öğrenci toplam başarı puanının %70 ini vize ve final sınavlarından elde edecektir. Öğrenciler dönem içerisinde çalıştıkları eserlerden sorumlu olacaklardır. Sınav, eşlikli ya da eşliksiz uygulamalı olarak yapılacaktır.
Konser:
Öğrenciler, başarı puanının % 30 unu hazırlayıp sunacakları konserden elde edeceklerdir

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar öğrencilerin, öğrenme çıktılarında tanımlanan bilgi, beceri ve uygulama temelli yeterliklere ulaşıp ulaşmadıklarını ölçmeyi hedefler

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin % 80 ine katılım zorunludur.
2. Ders için hazırlanması gereken ödevlerin eksik bırakılmasında, sağlık sorunları dışında mazeret kabul edilmeyecektir.
3. Belirlenen süre içerisinde konser hazırlıkları tamamlanmaz ise değerlendirmeye alınmayacaktır.
4. Dersler için belirlenen materyaller hazır bulundurulacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

caglayan.sumer@deu.edu.tr
umit.isgorur@deu.edu.tr
can.elbi@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Uygulama 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 20 5 100
Vize Sınavına Hazırlık 1 40 40
Final Sınavına Hazırlık 1 60 60
Konser Hazırlama 1 40 40
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 292

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155534245555545
ÖK.254533355544524
ÖK.3321242
ÖK.434532142143
ÖK.5141341