DERS ADI

: ANADAL ÇALGI I (VİYOLA)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MAS 5109 ANADAL ÇALGI I (VİYOLA) SEÇMELİ 2 2 0 12

Dersi Veren Birim

Müzik Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Müzik Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Viyola çalma sürecinde, gerekli teknik, analitik, estetik donanımı, davranışları ve karşılaştırmalı eleştirel bakışı kazandırarak, öğrencinin yaratıcı kimliğinin oluşumuna katkıda bulunmanın yanı sıra, öğrenciye öğrendiklerini aktarabilme, Akademik bakış açısı ile öğretim tekniklerini de kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Viyola tekniğini oluşturan temel ilkeler ile, bu çalgı için yazılmış müzik biçimlerini yorumlamanın yanı sıra, öğretme tekniklerini de tanımlayabilmesi,
2   Viyola için bestelenmiş yapıtların, dönemsel formlarını inceleyerek ve karşılaştırmalar yaparak değerlendirmesi,
3   Bireysel dinletiler yaparak,ses ve görüntü kayıtlarını analiz edebilmesi,
4   Yorumladığı eserleri seslendirme amacı ile sanatsal etkinlikler planlayarak sosyal sorumluluk alması,
5   Yaptığı çalışmalardan elde ettiği bulguları bir rapor haline getirip yazabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanımı, kapsamı, önemi
2 Eser seçimi ve Planlama
3 Teknik ve Dönem incelemesi
4 Ön çalışma, deşifraj
5 Yorum çalışması
6 Yorum çalışması
7 Yorum çalışması
8 Vize sınavı
9 Yeni eser seçimi ve deşifraj
10 Teknik ve Dönem incelemesi
11 Yorum çalışması
12 Yorum çalışması
13 Konser
14 Genel Prova
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Baroktan günümüze yazılmış çeşitli Sonat ve Konçertolar.
Yardımcı kaynaklar:
Referanslar:
Diğer ders materyalleri: Müzik akımlarına ilişkin yazılı, görsel ve işitsel kayıtlar.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler:
Viyola için bestelenmiş yapıtların, teknik ve yorum çeşitliliğinin öğretilmesinin yanı sıra, izleyici önünde sunulacak programların oluşturulması için gerekli yöntem ve hazırlıkların öğretilmesi yolu ile yapılır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 ODV Ödev/Sunum
3 FN Final
4 BNS Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.30 + FN * 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.30 +BUT * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınavlar:
Dönem boyunca bir öğrenci toplam başarı puanının % 70 ini vize ve final sınavlarından elde edecektir. Öğrenciler dönem içerisinde çalıştıkları eserlerden sorumlu olacaklardır. Sınavlar, eşlikli ya da eşliksiz uygulamalı olarak yapılacaktır.
Konser:
Öğrenciler, başarı puanının % 30 unu, hazırlayıp sunacakları konserden elde edeceklerdir.

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar, öğrencilerin, öğrenme çıktılarında tanımlanan bilgi beceri ve uygulama temelli yeterliklere ulaşıp ulaşmadıklarını ölçmeyi hedefler.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin % 80 ine katılım zorunludur.
2. Ders için hazırlanması gereken ödevlerin eksik bırakılmasında, sağlık sorunları dışında mazeret kabul edilmeyecektir.
3. Belirlenen sürede konser hazırlıkları tamamlanmaz ise değerlendirmeye alınmayacaktır.
4. Dersler için belirlenen materyaller hazır bulundurulacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 12 2 24
Uygulama 12 2 24
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması) 20 5 100
Vize sınavına hazırlık 1 40 40
Final sınavına hazırlık 1 60 60
Konser hazırlama 1 40 40
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 292

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155534245555545
ÖK.254533355544524
ÖK.3321242
ÖK.434532142143
ÖK.5141341