DERS ADI

: 20. YY. GRAFİK ÖYKÜLEME TARİHİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GRA 5136 20. YY. GRAFİK ÖYKÜLEME TARİHİ SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Grafik Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. MEHMET KORKUT ÖZTEKİN

Dersi Alan Birimler

Grafik Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bir kısmını çizgi roman ve karikatür olarak değerlendirebileceğimiz grafik öyküleme aracılarının nasıl ortaya çıktığını; Gelişen teknoloji ve toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde nasıl bir dönüşüm geçirdiklerini anlatan ve inceleyen seminerler.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   ÖÇ. 1. Tasarımda sanatsal üretim ve deneysel duyarlılık örneklerinin gelişiminin grafik öyküleme tarihi sürecinde uzmanlık seviyesinde incelemesi
2   ÖÇ. 2. Çeşitli tasarım ve illüstrasyon tekniklerinin grafik öyküleme tarihi boyunca uygulama ve harmanlama yöntemlerinin izlediği gelişim çizgisi üzerine uzmanlık seviyesinde bilgi sahibi olması
3   ÖÇ. 3. Özgün fikir üretimi, hayal gücü geliştirme çalışmalarında uzmanlaşması
4   ÖÇ. 4. Kendi gündemini ve ürününü uzmanlık düzeyinde yaratan tasarımcı ve girişimci olması
5   ÖÇ. 5. Pek çok üretim tekniğinde uzmanlık seviyesinde bilgi sahibi olması
6   ÖÇ. 6. Grafik öyküleme tekniklerini uygulama konusunda uzmanlaşması
7   ÖÇ. 7. Grafik öyküleme tarihini öğrenerek çağdaş kitle iletişim aracılarını uzman seviyede değerlendirebilmesi
8   ÖÇ. 8. Grafik öyküme tekniklerinden her hangi biri üzerinde çalışmayı hedefleyen tasarımcı sanatçıların kendi uzmanlık alanları konusunda yardım alması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Geçen dönemin değerlendirilmesi, okuma listesi ve faydalı kaynakların sunumu, dönemlik ders programının açıklanması
2 Joseph Pulitzer ve William Randolph Heartz: Comics in doğuşu
3 İllüstrasyonun Altın Çağı ve Çizgi Roman
4 Ön yargılar ve yasaklar dönemi Comics Code un doğuşu
5 Comixxx; yetişginler için çizgi romanlar
6 Çizgi roman yeni medya
7 Serbest seminer günü
8 Eisner: Çizgi Roman Sanat mıdır
9 Avrupa, Amerika ve Japonya: Çizgi roman transhumanism ve trans nasyonalism
10 Scott McCloud: Çizgi Roman a yapı söküm uygulamak
11 Punk, karşı kültür ve çizgi roman alt kültürleri
12 Spiegelman, Satrapi, Pekker: Oto-biyografi olarak çizgi roman
13 Serbest seminer günü
14 Serbest seminer günü

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Comics, Comix & Graphic Novels: A History Of Comic Art
Roger Sabin, Phaidon press, ISBN-10: 0714839930, ISBN-13: 978-0714839936
Understanding Comics: The Invisible Art
Scott McCloud, William Morrow Paperbacks, ISBN-10: 006097625X, ISBN-13: 978-0060976255
Reinventing Comics: How Imagination And Technology Revolutionizing an art form
Scott McCloud, Scott McCloud, William Morrow Paperbacks, ISBN-10: 0060953500, ISBN-13: 978-0060953508
Adult Manga: Culture and Power in Contemporary Japanese Society
Sharon Kinsella, Routledge, Ocak 2000, ISBN-10: 0700710043,ISBN-13: 978-0700710041
Manga Bir Kültürel Direniş Aracı
Mehmet Korkut ÖZTEKİN, İletişim Yayınları, 2012 İstanbul, ISBN-13: 978-975-05-0969-8
Yardımcı kaynaklar:
Masters of Comic Art , Belgesel
Yönetmen/Yapımcı: Ken Viola, 1 Ocak 1987, A.B.D., 60 dakika
Moebius Redux: A Life in Pictures , Belgesel
Yapımcı: Edda Baumann Von Broen, Bart Simpson, Yönetmen: Hasko Baumann, 2007 Almanya, 68 dakika

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Seminerler, Görsel ve İşitsel Medyalar, Sunumlar, inceleme ve araştırma raporlarının değerlendirilmesi.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum/Rapor
2 FN Final
3 BNS Başarı Notu ODV * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerden dersin içeriği ile bağdaşan son derece kapsamlı iki araştırma raporu ve bir seminer sunumu hazırlamaları beklenmektedir.

Değerlendirme Kriteri

Öğrenciler grafik öyküleme tekniklerinin gelişimi ile ilgili kronolojik seminerleri takip ederler ve tartışmalara katılırlar. Ayrıca dersin konusu bağlamında iki adet görsellerle desteklenmiş, son derece kapsamlı araştırma raporunu dönem içinde hazırlarlar. Dönem içinde yaptıkları araştırmalardan birini seçerek bir seminer aracılığı ile lisan öğrencileriyle paylaşırlar. Orijinallik ve eksiksiz katılım ödüllendirilir. Kopya çekmek ve intihal ise en ağır biçimde cezalandırılır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders, evrensel akademik etik çerçevesinde saygılı ve adaletli biçimde işlenir. Orijinallik ve eksiksiz katılım ödüllendirilir. Kopya çekmek ve intihal ise en ağır biçimde cezalandırılır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

korkut.oztekin@deu.edu.tr, korkut.oztekin@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 15 3 45
Ödev hazırlama 2 30 60
Sunum hazırlama 2 20 40
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 145

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1
ÖK.23
ÖK.34455
ÖK.435
ÖK.55
ÖK.6
ÖK.7
ÖK.8