DERS ADI

: Yaşam Boyu Gelişim: Okul Uygulamalarına Psikososyal Yansımaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EBE 6037 Yaşam Boyu Gelişim: Okul Uygulamalarına Psikososyal Yansımaları SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Eğitim Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. FATMA EBRU İKİZ

Dersi Alan Birimler

Eğitim Teknolojileri Doktora
Coğrafya Öğretmenliği Doktora
Resim - İş Öğretmenliği Doktora
Eğitim Teknolojileri Doktora
Eğitim Programları ve Öğretim Doktora
İngilizce Öğretmenliği Doktora
Fransızca Öğretmenliği Doktora
Sınıf Öğretmenliği Doktora
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Doktora
Özel Eğitim Doktora
İlköğretim Matematik Öğretmenliği Doktora
Matematik Öğretmenliği Doktora
Kimya Öğretmenliği Doktora
Tarih Öğretmenliği Doktora
Fizik Öğretmenliği Doktora
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Doktora
Müzik Öğretmenliği Doktora
Eğitim Yönetimi ve Deneticiliği Doktora
Fen Bilgisi Öğretmenliği Doktora
Biyoloji Öğretmenliği Doktora
Türkçe Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

başlangıçtan ölüme değin insan gelişimi çalışmalarını 11 yaşam dönemi içerisinde öğrenme ve okul temelli önleyici ve gelişimsel stratejiler geliştirebilme

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   insan gelişimine yönelik psikososyal yaklaşımı anlayabilme ve açıklayabilme
2   yaşam dönemlerinin gelişimsel özelliklerini tanımlayabilme
3   okullarda görülen istenmeyen davranışlara yönelik psikosyal bakış açısı geliştirebilme
4   farklı gelişim dönemlerini anlama ve ihtiyaçlarını çözümleyebilme beceri repertuarını geliştirme
5   Kişilik gelişimini destekleme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yaşam boyu gelişim perspektifi
2 Psikososyal kuram
3 Değişim kuramları
4 Hamilelikten bebekliğe gelişim
5 2-4 yaş arası erken çocukluk gelişimi
6 4-6 yaş arası erken çocukluk gelişimi
7 Okul temelli önleyici ve gelişimsel stratejiler
8 Arasınav
9 6-12 yaş Okul çağı ve Okul temelli önleyici ve gelişimsel stratejiler
10 12-18 yaş erken ergenlik dönem ve Okul temelli önleyici ve gelişimsel stratejiler
11 18-22 yaş geç ergenlik dönemi ve Okul temelli önleyici ve gelişimsel stratejiler
12 22-34 yaş genç yetişkinlik dönemi
13 34-60 yaş orta yetişkinlik dönemi
14 60 yaştan ölüme değin yaşlılık dönemi
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Barbara M. Newman & Philip R. Newman (1991). Development through life: A psychosocial approach ( 5th edt.), Brooks/Cole Publishing Company, Pacific Grove, California.
John W. Santrock (2011) Yaşam boyu gelişim: Gelişim Psikolojisi (13. Baskıdan çeviri, Galip Yüksel, Edt.). Nobel Akademi yayıncılık eğitim danışmanlık Tic. Ltd. Şti.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğretim üyesinin dersi anlatması ve öğrencilerin araştırma yapıp tartışma yürütülmesi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Anlatım, araştırma, tartışma

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ebru.ikiz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 117

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.145
ÖK.245
ÖK.345
ÖK.444
ÖK.544