DERS ADI

: Öğrenme Stratejileri ve Becerileri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EBE 6041 Öğrenme Stratejileri ve Becerileri SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Eğitim Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. FATMA FERYAL ÇUBUKÇU

Dersi Alan Birimler

Eğitim Teknolojileri Doktora
Coğrafya Öğretmenliği Doktora
Resim - İş Öğretmenliği Doktora
Eğitim Teknolojileri Doktora
Eğitim Programları ve Öğretim Doktora
İngilizce Öğretmenliği Doktora
Fransızca Öğretmenliği Doktora
Sınıf Öğretmenliği Doktora
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Doktora
Özel Eğitim Doktora
İlköğretim Matematik Öğretmenliği Doktora
Matematik Öğretmenliği Doktora
Kimya Öğretmenliği Doktora
Tarih Öğretmenliği Doktora
Fizik Öğretmenliği Doktora
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Doktora
Müzik Öğretmenliği Doktora
Eğitim Yönetimi ve Deneticiliği Doktora
Fen Bilgisi Öğretmenliği Doktora
Biyoloji Öğretmenliği Doktora
Türkçe Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Öğrenme beceri ve şekilleri üzerine uygulamalı bir çalışma yapmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   öğrenme becerileriyle ilgili alanda kavramları tanıtır,
2   öğrenme şekilleri konusunu tartışır
3   öğrenci profilini tanır
4   öğretmenleri sınıf içi zorluklar konusunda bilgilendirir
5   bu alanlarla ilgili mesleki calışma ve akademik yayınları tartışıp, eleştirel düşünceyle yaklaşma becerisi geliştirir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 Eğitim
3 Öğrenme stilleri
4 Öğrenme stilleri
5 Öğrenme stratejileri
6 Öğrenme stratejileri
7 Bilişsel stratejiler
8 arasınav
9 Bilişüstü stratejiler
10 sosyal stratejiler
11 öğrenme çeşitleri
12 Bireysel farklılıklar
13 Bireysel farklılıklar
14 beyin baskınlığı
15 yıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Angus, K. B. & Greenbaum, J. (2003). Position statement on rights of adult readers and learners. Journal of College Reading and Learning, 33, 122-130.
Arendale, D. (2004). Pathways to persistence: A review of postsecondary peer cooperative learning programs. In I.M. Duranczyk, J.L. Higbee & D.B. Lundell (Eds.). Best practices for access and retention in higher education (pp. 27-40). Minneapolis, MN: Center for Research on Developmental Education and Urban Literacy, General College, University of Minnesota.
Arendale, D. R. (2003). Supplemental Instruction Study Strategies; Using the Information Processing Model. (Unpublished paper.) General College, University of Minnesota-Twin Cities.
Cross, K. P. & Angelo, T. A. (1988). Classroom Assessment Techniques: A Handbook for Faculty. Ann Arbor, MI: National Center for Research on the Improvement of Postsecondary Teaching and Learning.
Dembo, M. H. (1998). Applying Educational Psychology (5th ed.). New York: Longman.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

soru-yanıt, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 ODV Ödev
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 BNS BNS YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

fcubukcu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

carsamba 10.00-12.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Ödev Hazırlama 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 122

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.14
ÖK.24
ÖK.34
ÖK.44
ÖK.555