DERS ADI

: Gelişim ve Öğrenme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EBE 6033 Gelişim ve Öğrenme SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Eğitim Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. HADİYE KÜÇÜKKARAGÖZ

Dersi Alan Birimler

Eğitim Teknolojileri Doktora
Coğrafya Öğretmenliği Doktora
Resim - İş Öğretmenliği Doktora
Eğitim Teknolojileri Doktora
Eğitim Programları ve Öğretim Doktora
İngilizce Öğretmenliği Doktora
Fransızca Öğretmenliği Doktora
Sınıf Öğretmenliği Doktora
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Doktora
Özel Eğitim Doktora
İlköğretim Matematik Öğretmenliği Doktora
Matematik Öğretmenliği Doktora
Kimya Öğretmenliği Doktora
Tarih Öğretmenliği Doktora
Fizik Öğretmenliği Doktora
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Doktora
Müzik Öğretmenliği Doktora
Eğitim Yönetimi ve Deneticiliği Doktora
Fen Bilgisi Öğretmenliği Doktora
Biyoloji Öğretmenliği Doktora
Türkçe Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin öğrenme ve gelişim kuram ve modelleri hakkında bilgilenmesini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Gelişim ve öğrenme psikolojisi hakkında bilgi sahibi olur.
2   Gelişim ve öğrenme teorilerini açıklar.
3   Motivasyon ve motivasyon teorilerini açıklar.
4   Gelişim ve öğrenmenin doğasını anlayabilir.
5   Gelişim ve öğrenmenin biyolojik temellerini tanımlar.
6   Öğrenme etkenlerini açıklar.
7   Gelişim ve öğrenmede yeni yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olur.
8   Çocukların ve ergenlerin bilişsel, sosyal ve fiziksel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Gelişim ve öğrenme psikolojisi
2 Psikoseksüel gelişim
3 Psikososyal gelişim
4 Moral gelişim
5 Bilişsel gelişim
6 Öğrenme
7 Klasik koşullama
8 Edimsel koşullama
9 Sosyal öğrenme kuramı
10 İnsancıl öğrenme
11 Bilişsel öğrenme
12 Yeni yaklaşımlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Erden, M. ve Akman, Y. (2011) Eğitim psikolojisi: Gelişim, öğrenme, öğretme, Arkadaş Yayınları, Ankara.
2. Yeşilyaprak, B. (2003) Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, PegemA Yayıncılık, Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 ODV Ödev
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 BNS BNS YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hadiye2000@yahoo.com, www.hadiyekkaragoz.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 3 39
Ödev hazırlama 2 10 20
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 5 65
Final sınavına hazırlık 1 5 5
Vize sınavına hazırlık 1 5 5
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 138

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.54
ÖK.65
ÖK.75
ÖK.85