DERS ADI

: Sorgulama Temelli Bilim Öğretimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EBE 5037 Sorgulama Temelli Bilim Öğretimi SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Eğitim Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. KEMAL YÜRÜMEZOĞLU

Dersi Alan Birimler

Fizik Öğretmenliği Yüksek Lisans
Fen Bilgisi Öğretmenliği Yüksek Lisans
Çevre Eğitimi Yüksek Lisans
Biyoloji Öğretmenliği Yüksek Lisans
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Yüksek Lisans
Özel Eğitim Yüksek Lisans
Kimya Öğretmenliği Yüksek Lisans
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, sorgulama temelli bilim öğrenme- öğretme çerçevesinin kuramsal temellerini ortaya koymak, bu temelden yola çıkarak sorgulama temelli öğretim uygulamaları geliştirmek ve örnek öğretim uygulamaları yapmaktır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sorgulama temelli öğrenme öğretme çerçevesinin kuramsal temelini anlama
2   Farklı yaş düzeylerinde sorgulama temelli öğretim örneklerini analiz etme
3   Farklı disiplinlerde sorgulama temelli öğretim örneklerini analiz etme
4   Bir konunun ya da kavramın öğretimine yönelik sorgulama temelli öğretim tasarlama
5   Sorgulama temelli tasarlanmış bir konunun ya da kavramın öğretimini yapma ve değerlendirme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sorgulama temelli bilimin eğitiminin düşünsel temelleri
2 Sorgulama temelli bilimin eğitiminin düşünsel temelleri
3 Yaygın sorgulama temelli bilim eğitimi projeleri ve etkileri
4 Yaygın sorgulama temelli bilim eğitimi projeleri ve etkileri
5 3-5 yaş arası sorgulama temelli öğretim örnekleri ve uygulamaları
6 5-8 yaş arası sorgulama temelli öğretim örnekleri ve uygulamaları
7 8-11 yaş arası sorgulama temelli öğretim örnekleri ve uygulamaları
8 Arasınav
9 11-14 yaş grubu sorgulama temelli öğretim örnekleri ve uygulamaları
10 Sorgulama temelli öğretim tasarımı -hazırlık
11 Sorgulama temelli öğretim tasarımı -gelişme
12 Sorgulama temelli öğretim tasarımı -gelişme
13 Sorgulama temelli öğretim uygulamaları-test
14 Sorgulama temelli öğretim uygulamaları -test
15 Yarıyıl sonu değerlendirme (Proje değerlendirme) ve geri bildirimler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sorgulama Temelli Bilim Öğretimi, Ortak-grup halinde öğrenme, tartışma, projelendirme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yayımlanmış bilimsel bir kaynaktan/dergiden sorgulama temelli bir öğretim örneğini analiz etme (%50), sorgulama temelli bir öğretim tasarlama, uygulama ve değerlendirme (%50)

Değerlendirme Kriteri

Yayımlanmış bilimsel bir kaynaktan/dergiden sorgulama temelli bir öğretim örneğini analiz etme (%50), sorgulama temelli bir öğretim tasarlama, uygulama ve değerlendirme (%50)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

kemal.yurumezoglu@deu.edu.tr, kemal.yurumezoglu@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

-

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 7 3 21
Uygulama 7 3 21
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Final Sınavına Hazırlık 1 2 2
7 2 14
7 2 14
2 14 28
0
0
1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 118

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.355
ÖK.45
ÖK.535