DERS ADI

: RESİM II (ATÖLYE)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RSA 5052 RESİM II (ATÖLYE) SEÇMELİ 2 2 0 9

Dersi Veren Birim

Resim Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. AHMET FEYZİ KORUR

Dersi Alan Birimler

Resim Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu derste, lisans düzeyindeki resim eğitimi sürecini geride bırakmış bulunan öğrencilerin görsel dilin kodlarını ve olanaklarını daha özgün bir şekilde kullanarak, uygulama sorunlarının çözümüne yönelik hareket etmeleri; biçim-anlam ilişkilerini daha sağlam bir şekilde tesis eden ve estetik bütünlük içerisinde sunan nitelikli sanat çalışmaları üretmeleri amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sanatın ve sanat uygulamalarının ne olduğu, anlamı ve kapsamı konusunda daha bilgili olması,
2   Özgün sanat tavrının, bağımsız araştırmalarla, düşünce ve gözlemlerle şekillenen bir süreç olduğu konusunda daha yeterli bilgiye sahip olması,
3   Sanatsal anlatımın görsel unsurlarla kodlanmış, biçim-anlam diyalektiğini gözeten yeni bir ilişkiler bütünü olduğunu kavraması,
4   Sanatsal çalışmalarının ilgili gelenek çerçevesinde, sanat tarihi bilgisiyle, düşünsel ve sosyolojik veriler bağlamında kurulması gerektiğini bilmesi,
5   Teknik tercihlerinde ve malzeme kullanımı konusunda deneyimli olması,
6   Çalışmalarının, çağdaş sergileme pratiklerine uygun bir şekilde, bir sunum konsepti çerçevesinde, mekanı da tartışan bir yaklaşımla izleyiciyle paylaşılması gerektiği konusunda yeterli ölçüde bilgili olması beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Proje Takdimi, Konseptüel Çerçeve, Okuma Önerileri
2 Proje ile ilgili görsel sunum
3 Sanatçı tavırlarını örnekleme ve çözümleme
4 Öğrencilerin Proje eskizleri, fikir alişverişi
5 Öğrenci Projelerini şekillendirme, olasılıklar, olanaklar
6 Proje Uygulama süreci / durum değerlendirmeleri
7 Proje Uygulama süreci / durum değerlendirmeleri
8 Proje Uygulama süreci / durum değerlendirmeleri
9 Proje Uygulama süreci / durum değerlendirmeleri
10 Ara sunum ve değerlendirme
11 Proje Realizasyonu Süreci
12 Proje Realizasyonu Süreci
13 Proje Realizasyonu Süreci
14 Proje Realizasyonu / sergi ve sunum süreci

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. ARNHEIM, Rudolph, Görsel Düşünme, Metis Yayınları, İstanbul, Nisan 2009.
2. Fresh Cream/Contemporary Art in Culture/10 Curators, 10 Writers, 100 Artists, Phaidon Press, London 2000.
3. Vitamin D, New Perspectives in Drawing, Phaidon Press , New York 2005.
4. Fresh Cream/Contemporary Art in Culture/10 Curators, 10 Writers, 100 Artists, Phaidon Press, London 2000.
5. Vitamin P, New Perspectives in Painting, Phaidon Press , New York 2002.
6. Defining Contemporary Art-25 Years in 200 Pivotal Artworks, Phaidon Press , New York 2002.
7. Laura Hoptman, Drawing Now, Moma New York, Fourth Printing, New York 2005.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bu derste, öğrencinin potansiyeli, ilgi alanları, yaratıcılığı doğrultusunda; takibe, keşiflerle, yönlendirmeye ve yoğun uygulamaya dayalı bir sanatçı tavrı ve kişiliği inşa etme süreci olarak nitelenebilecek kişiye özel bir ögretim yöntemi kullanılmaktadır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DJD Dönem sonu çalışma/Jüri değerlendirme
2 BNS Başarı Notu DJD * 1


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Malzeme kulanma yeterliliği, temel plastik değerleri kavrama, düzen ve kompozisyon, ifade, gelişim, orijinallik, biçim-içerik ilişkisi, görsel dile hakimiyet, düşünsel boyut vb.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse Katılım

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

feyzi.korur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Mesai saatleri içinde öğrenci ile görüşme sağlanmaktadır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin temini, makalelerin okunması vb.) 15 2 30
Proje dosyası 3 20 60
Katalog hazırlama 2 20 40
Seminer hazırlama 1 20 20
Sergi Hazırlama 1 20 20
Yıl Sonu Değerlendirme Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 228

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1454
ÖK.2454
ÖK.3454
ÖK.4454
ÖK.5444
ÖK.6544