DERS ADI

: SOYUTLAMA VE ANLATIM

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RSA 5050 SOYUTLAMA VE ANLATIM SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Resim Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. YILDIZ ERSAĞDIÇ

Dersi Alan Birimler

Resim Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Sanat ve sanat yapıtında yaratıcı tavrın oluşumu açısından soyutlamaya yönelik ilgileri kavrayabilmek ve yapıtta anlam ve dil oluşturma adına farklı anlatım durumlarını deneyimlemeye dair farkındalık yaratabilmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Soyut ve soyutlama kavramlarına dair bilgi sahibi olabilmesi
2   2. Sanatsal yaratıcılıkta soyutlamaya dair farkındalık kazanılması
3   3. Sanat yapıtında dil ve anlam ilişklerini kurabilmesi
4   4. Sanat yapıtında soyutlama ve özdeşleyime dair yönelimleri kavrayabilmesi
5   5. Sanat yapıtı dahilinde soyutlama yoluyla anlam, biçim ve anlatıma dair ilişkilendirmeleri yapabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. Dersin içeriği ve işleyişi hakkında bilgilendirme 11. İşlenen konuların karşılıklı tartışılması
2 2. Soyut ve soyutlama kavramları 12. Soyutlamada anlam,biçim ve anlatıma ilişkin makale ilişkisi
3 3. Soyut ve soyutlamaya dair temel dinamikler 13. Soyutlamada anlam, biçim ve genel değerlendirme
4 4. Sanatsal yaratıcılıkta soyutlama
5 5. Soyutlamada özne-nesne ilişkisi
6 6. Estetik nesne ve sanat yapıtı
7 7. Soyutlama ve özdeşleyim
8 8. Soyutlama ve dil
9 9. Sanat yapıtında dil ve anlam
10 10. Vize sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kaynakçalar;

- W.Worringer, Soyutlama ve özdeşleyim-Remzi Kitapevi,1995
-N.Alioğlu, B.Bayrak, Çağdaş sanatta anlam sorunu üzerine deneme, Litaratür yayınları,2019
-W.Kandinsky, Sanatta ruhsallık üzerine, Altıkırkbeş yayınevi,2001
-M.T.Bender Duyguların izinde sanatsal yaratma, Nobel Yayınevi, 2013
-U.Eco- Yorum ve Aşırı yorum, Can yayınları,2003

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Öğrencinin derslere devamı, katılımı, soru ve yanıtlarının derse katkısı değerlendirilecektir.
2. Ders öncesi yapılan araştırmanın, derste paylaşılmak üzere, görsellerle desteklenmiş bir seminer biçiminde hazırlanacak ve yazılı olarak sunulacaktır.
3. Öğrencinin derslerde geçen temel kavram ve konuları ne kadar kavradığını ölçmek üzere dönem içinde bir vize ve dönem sonunda final sınavları yapılacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 ODV Ödev/Sunum
3 FN Final
4 BNS Başarı Notu VZ * 0.30 +ODV * 0.25 + FN * 0.45
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.25 + BUT * 0.45


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrencinin derslere devamı, katılımı, soru ve yanıtlarının derse katkısı değerlendirilecektir.
2. Ders öncesi yapılan araştırmanın, derste paylaşılmak üzere, görsellerle desteklenmiş bir seminer biçiminde hazırlanacak ve yazılı olarak sunulacaktır.
3. Öğrencinin derslerde geçen temel kavram ve konuları ne kadar kavradığını ölçmek üzere dönem içinde bir vize ve dönem sonunda final sınavları yapılacaktır

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse İlişkin Politika ve Kurallar:
1-Dersin %70 ine katılım zorunludur.
2-Her türlü intihal girişimi fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3- Verilen ödevlerin zamanında teslimi önemlidir ve katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Email: yildizersagdic@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı : 13.00-15.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Projeye ilişkin hazırlık, üretim 12 6 72
Ödev Hazırlama 1 6 6
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 151

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.144
ÖK.24544
ÖK.3444
ÖK.4455444
ÖK.5444