DERS ADI

: SANATTA YARATICI SÜREÇ II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RSA 5040 SANATTA YARATICI SÜREÇ II SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Resim Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. AHMET FEYZİ KORUR

Dersi Alan Birimler

Resim Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, sanatsal yaratıcılığın sistematik çözümlemeleriyle, tarihsel bağlamda gelişen bu sürecin güncel sorunlarına açılım sağlamaktır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sanat ve sanat tanımına ilişkin temel kavramlar konusunda sahip olduğu bilgileri geliştirmesi beklenmektedir.
2   Tarihsel bağlamda kültürel değer bütünlüğünü oluşturan ilke ve kıstasların gelişmesini anlaması beklenmektedir.
3   İdeolojik bağlamda sanatın konumunu anlaması beklenmektedir.
4   Bilim ve sanat konularında yeterli bilgi ve donanıma sahip olması beklenmektedir
5   Çağdaş sanat ve sorunları üzerinde yoğunlaşarak sanatsal yaratıcılığa açılım sağlaması beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilim ve Sanat. Sınıflandırma ve temel kavramlar. Dolaylı ve dolaysız anlatım.
2 Kültürel değer bütünlüğünün organik yapısını oluşturan unsurlar ve değer yargılarıyla örtüşen üslup.
3 Uyum ve tezatlık içinde süreklilik, birikim ve kesintiye uğrayan gelişmeler.
4 Sanatsal tavır ve coşku.
5 Gelenek, yorum ve yaratıcılık
6 Sanat akımlarını başlatan renk ve yapı sorunsallarıyla bireysel yönde gelişen yaratıcılık
7 Ara sınav ve dönem ödevleri.
8 Plastik dil, gelenek ve yenilenme sürecinde ilke, yöntem ve kriterler açısından avangart sanatta yaratıcılık.
9 Disiplinler ve Disiplinlerarası sanat
10 Amaç ve araç bağlamında sanatsal tavır ve yaratıcılık.
11 Disiplinlerarası sanatta sınıflandırmalar
12 Çağdaş sanat ve sorunları
13 Seminer
14 Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

"Yaratma Cesareti" (Rollo May).
"Oyun ve Gerçeklik "(Donald W. Winnicott)
"Sanat ve Sanatçılar Üzerine (Sigmund Freud)
"Sanat Problemleri" (Susanne K. Langer)
"Sanat Teori Eleştiri (Ahmet Feyzi Korur)
"Kitsch Üzerine" (Odd Nerdrum)
"Sanatın toplumsal Tarihi" (Arnold Houser)
"Sanatın Sonu" (Donald Kuspit)
"Sanatın Sonundan Sonra" (Arthur C. Danto)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, analojik yorum ve psiko analitik çözümlemeler. Dönem ödevi.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Rapor/Sunum
2 FN Final
3 BNS Başarı Notu ODV * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Değerlendirme Öğrencinin ders konularına ilişkin kavrayışının gelişime ve ders içi tartışmalar katılımına bağlı olacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse ve tartışmalara katılım belirleyicidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

feyzi.korur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Mesai saatleri içinde öğrencilerle görüşme sağlanmaktadır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 3 42
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 15 3 45
Ödev hazırlama 1 8 8
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 98

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1444
ÖK.2444
ÖK.3444
ÖK.4444
ÖK.5444