DERS ADI

: DÜNDEN BUGÜNE TİYATRODA ABSÜRD II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SSA 5154 DÜNDEN BUGÜNE TİYATRODA ABSÜRD II SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Sahne Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. BANU AYTEN AKIN

Dersi Alan Birimler

Sahne Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Tiyatroda absürdün ortaya çıkışını, tiyatral bir öğe olarak absürdün, Absürd Tiyatro geleneğinin öncesi ve sonrasında kullanılmasını bulgulamak, Türk tiyatrosunda absürdün kullanımını araştırmak, konuyla ilgili yeni çalışmalar yapabilmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1) Sahne Sanatları alanında teorik bilgi edinme becerisini geliştirir
2   2) Alanıyla ilgili kültürel birikimini artırır
3   3) Bilimsel araştırma yapabilir ve sonuçlarını değerlendirebilir
4   4) Karşılaştırma temelinde yorum ve eleştiri yapabilir
5   5) Sanatsal tür ve akımları tarihsel perspektiften yorumlayabilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Absürd Tiyatro 1. hafta
2 Absürd Tiyatro 2. hafta
3 Yazarlar, metin incelemeleri 3. hafta
4 Yazarlar, metin incelemeleri 4. hafta
5 Yazarlar, metin incelemeleri 5. hafta
6 Modern Sonrası tiyatroda Absürdün Kullanımı 6. hafta
7 Modern Sonrası tiyatroda Absürdün Kullanımı 7. hafta
8 Vize 8. hafta
9 Modern Sonrası tiyatroda Absürdün Kullanımı 9. hafta
10 Modern Sonrası tiyatroda Absürdün Kullanımı 10. hafta
11 Yazarlar, metin incelemeleri 11. hafta
12 Yazarlar, metin incelemeleri 12. hafta
13 Ödev Sunum 13. hafta
14 Ödev Sunum 14. hafta
15 Değerlendirme 15. hafta

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Brockett, O. (2002). Tiyatro Tarihi, Çev: Sevinç Sokullu, Selda B. Öndül, Semih Çelenk, Tülin Sağlam, Sibel Dinçel, Beliz Esslin, Camus, A. (1974). Sisyphos söyleni, Adam Y. İstanbul.
Candan, A. (1994). Yirminci yüzyılda öncü tiyatro, YKY. İstanbul.
M. (1999). Absürd Tiyatro, Dost K. Ankara.
Erkan, M. (2005). Samuel Beckett, İfadenin arayüzeyi/Arayüzeyin ifadesi, Çizgi K. Konya.
Hauser, A. (1984). Sanatın Toplumsal Tarihi, Çev: Yıldız Gölönü, Remzi Kitabevi, İstanbul.
Nutku, Ö. (1985). Dünya Tiyatrosu Tarihi 1. Cilt, Remzi Kitabevi, İstanbul.
Sartre, J.P. (1985). Varoluşçuluk, Say Y. İstanbul.
Şener, S. (1998). Dünden Bugüne Tiyatro Düşüncesi, Dost Kitabevi, Ankara.
Şener, S. (1997). Yaşamın Kırılma Noktasında Dram Sanatı, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
Güçbilmez. Dost Kitabevi, Ankara.
Zimmermann, B. (2017). Antik Yunan komedyaları, Çev. Ayşe Selen, Mitos Boyut Y. İstanbul.

ve oyun metinleri

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, sınıf tartışmaları, öğrencilerin yapacakları çalışmalar ve sunumlar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YCL Yıliçi Çalışması
2 ODV Ödev/Seminer/Uygulama
3 BNS Başarı Notu YCL * 0.70 + ODV * 0.30


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Yıliçi değerlendirme ve ödev seminer

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine devam zorunludur.

2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.

3. Öğrencilerin dersten önce ilgili materyali okuması ve sınıf içi tartışmalara katılması beklenmektedir.

4. Öğrenciler öğretim üyesince dağıtılan konularda sunumlar yapacaklardır

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. Banu Ayten Akin
banu.akin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 6 5 30
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Ödev Hazırlama 2 15 30
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 148

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.13
ÖK.23
ÖK.32
ÖK.42
ÖK.53