DERS ADI

: ÇAĞDAŞ OYUNCULUK BİÇİMLERİ I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SSA 5137 ÇAĞDAŞ OYUNCULUK BİÇİMLERİ I SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Sahne Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. SİBEL ERDENK

Dersi Alan Birimler

Sahne Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Çağdaş tiyatronun değiştirdiği oyunculuk anlayışı, geliştirdiği yöntemler ve günümüz uygulamaları üzerinden değerlendirmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sahne Sanatları Alanında Teorik Bilgi Edinme Becerisini Geliştirmek
2   Alanıyla İlgili Kültürel Birikimini Arttırması
3   Bilimsel Araştırma Yapabilmesi ve Sonuçlarını Değerlendirebilmesi
4   Karşılaştırma Temelinde Yorum ve Eleştiri Yapabilmesi
5   Sanatsal Tür ve Akımları Tarihsel Perspektiften Yorumlayabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 20.YÜZYIL SONU TİYATRO SANATI
2 20.YÜZYIL SONU TİYATRO SANATI
3 20.YÜZYIL SONU TİYATRO SANATI
4 1970-80 SONRASI ALTERNATİF TİYATROLAR
5 1970-80 SONRASI ALTERNATİF TİYATROLAR
6 1970-80 SONRASI ALTERNATİF TİYATROLAR
7 1970-80 SONRASI ALTERNATİF TİYATROLAR
8 SINAV
9 DUYGULANIM KURAMI
10 ANTONIN ARTAUD
11 EUGENIO BARBA-JERZY GROTOWSKİ
12 PETER BROOK
13 ROBERT WILSON
14 ÇAĞDAŞ TİYATRONUN GÜNÜMÜZ UYGULAMALARINA YANSIMALARI
15 ÇAĞDAŞ TİYATRONUN GÜNÜMÜZ UYGULAMALARINA YANSIMALARI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Şener, Sevda; Dünden Bugüne Tiyatro Düşüncesi, Dost Kitabevi, Ankara, 1998
Candan Ayşın; Yirminci Yüzyılda Öncü Tiyatro, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 1994
Morris Eric; Fütursuz Oyunculuk, Dost Kitabevi, Ankara,2002
Morris Eric- Hotchkis Joan; Rol Yapmayın Lütfen, Dost Kitabevi, Ankara, 1998
Pavis Patrice; Sahneleme, Dost Kitabevi, Ankara,1999
Pavis Patrice; Gösterimlerin Çözümlenmesi, Dost Kitabevi, Ankara,2000
Artaud Antonin; Heliogabalos, Dost Kitabevi, Ankara, 2000
Brook Peter, Boş Alan, Afa Yayınları, İstanbul 1990
Adler Stella; Aktörlük Sanatı, Mitos Boyut Yayınları, İstanbul, 2007
Zinder David, Beden Ses İmgelem, Mitos Boyut yayınları, İstanbul,2016
Berlin Devlet Oyunculuk Okulu Öğretim Üyeleri, Oyunculuk el Kitabı, Mitos Boyut yayınları, İstanbıl,2003
Braun Edward; Yönetmen ve Sahne, Dost Kitabevi, Ankara,2013
Atakan Nancy; Sanatta Alternatif Arayışlar, Karakalem Kitabevi; İzmir, 2008
Karaboğa Kerem, Oyunculuk Sanatında Yöntem ve Paradoks, Habitus Kİtap, İstanbul, 2011
Ebert Gerhard, Oyunculuk Sanatında Doğaçlama, Mitos Boyut Yayınları, İstanbul, 2004
Stanislavski, Oyuncunun El Kitabı, Alaz Yayıncılık
Stanislavski, Bir Aktör Hazırlanıyor, Mitos Boyut Yayınları, İstanbul, 2012
Stanislavski, Bir Karakter Yaratmak, Papirüs Yayınları, İStanbul, 2016
Bartenieff Irmgard- Lewis Dori; Body Movement, Gordon and Breach Science Publishers, Great Britain, 2002
White Edwin- Battye Marguerite; Acting and Stage Movement,Meriwether Publishing bLtd., USA, 1985

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Teorik Bilgilendirme, Araştırma, Örneklerin Değerlendirilmesi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 ODV Ödev
3 FN Final
4 BNS Başarı Notu VZ * 0.20 + ODV * 0.60 + FN * 0.20
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.20 + ODV * 0.60 + BUT * 0.20


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Değerlendirme Yöntemleri Geçerlidir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Kaynak kullanımı, ödev teslimi ve seminer sunumlarında disiplin.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sibelerdenk@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 19.55- 21.00
Salı 17.35- 21.00
Çarşamba 19.55- 21.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 6 5 30
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Ödev Hazırlama 2 15 30
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 148

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.13
ÖK.23
ÖK.32
ÖK.42
ÖK.53