DERS ADI

: TİYATRO ELEŞTİRİSİNDE ÇAĞDAŞ YÖNELİŞLER II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SSA 5124 TİYATRO ELEŞTİRİSİNDE ÇAĞDAŞ YÖNELİŞLER II SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Sahne Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ÖZLEM BELKIS

Dersi Alan Birimler

Sahne Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Tiyatro eleştirisinin gerek uygulamalı alanında (gösterim eleştirisi), gerekse de kuramsal alanında (bilimsel eleştiri) çalışmalar yapmak, bu amaçla en az bir makale üreterek alana bilimsel ve sanatsal olarak katkıda bulunmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   bir gösterimin temel yapı ve anlamını çözümleyebilmesi
2   Gösterim eleştirisini bir bağlam çerçevesinde oluşturabilmesi
3   Tiyatro metinleri üzerine bir bilimsel eleştiri örneği üretebilmesi
4   Disiplinlerarası çalışma becerisini geliştirerek alan bilgisini desteklemesi
5   Okuma biçimleri hakkında uygulamalar yaparak metne farklı bakış stratejilerini görebilmesi, düşünce geliştirerek uygulayabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Gösterim eleştirisinde metnin çözümlenmesi
2 Gösterim eleştirisinde gösterimin çözümlenmesi
3 Gösterim eleştirisinde metin gösterim ilişkisinin çözümlenmesi
4 Örnek seçilen gösterimin çözümlenmesi ve tartışmalar
5 Bilimsel eleştiri için konu seçimi ve başlık oluşturma
6 Örnek seçilen gösterimin çözümlenmesi ve tartışmalar
7 Bilimsel eleştiri için kaynakça değerlendirme ve bağlam üzerine tartışmalar
8 Bilimsel eleştiri için bağlam üzerine tartışmalar
9 Yazılmış gösterim eleştirisinin eleştirisi
10 Yazılmış gösterim eleştirisinin eleştirisi
11 Bilimsel eleştirinin çerçevesini netleştirme, genel tartışmalar
12 Bilimsel eleştiri çalışması üzerine tartışmalar
13 Bilimsel eleştiri çalışması üzerine tartışmalar
14 Bilimsel eleştiri çalışması üzerine tartışmalar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Eleştiri, metin çözümleme ve yorumlama ile ilgili her türlü çalışma, kitap, makale, görsel malzeme kullanılabilir

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Kaynaklara ve bilgiye dayalı tartışmalar, derse katılım ve uygulamalar üzerine gerçekleştirilecek tartışmalar temel strateji olarak belirtilebilir.
Öğrencinin hazırlayacağı çalışmada, odak aldığı eleştiri nesnesine bakışı, derinliği ve ortaya koyuş biçimi öncelikle değerlendirilecektir.
Çözümlemelerinde doğru ve yeterli tespitlerde bulunup bulunmadığı, kuramsal bağlamda kaynaklardan yeterli biçimde yararlanıp yararlanmadığı izlenecektir

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YCL Yıliçi Çalışması
2 ODV Ödev/Seminer/Uygulama
3 BNS Başarı Notu YCL * 0.70 + ODV * 0.30


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Verilen ödevlerin zamanında ve tam olarak gelmesi, yeterli kaynak araştırması yapılmış ve kaynaklardan etik çerçevede ve doğru olarak yararlanılmış olması önemlidir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersin % 80 ine katılım zorunludur.
Öğrenciler, her ders işlenecek derse ilişkin oyunları ve oyun metinleri ile ilgili kaynakçaları okumakla yükümlüdür.
Verilecek çalışma ve ödevleri zamanında ve tam olarak getirmek zorunludur

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ozlem.belkis@deu.edu.tr
0232 412 92 49
0532 625 7831

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

hafta içi öğle saatleri

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
ders anlatımı 15 3 45
haftalık ders öncesi / sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması, izlenmesi) 15 3 45
ödev hazırlama 4 15 60
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.154555154554
ÖK.25555554554
ÖK.35555554554
ÖK.455
ÖK.55555554554