DERS ADI

: Membran Reseptörleri ve Oluşum Sİstemleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KIM 6106 Membran Reseptörleri ve Oluşum Sİstemleri SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. MUSTAFA YAVUZ ERGÜN

Dersi Alan Birimler

Biyokimya Yüksek Lisans
Kimya Doktora
Kimya Bütünleşik Doktora
Biyokimya Doktora

Dersin Amacı

Hücre membran reseptörlerinin yapısal özellikleri, fonksiyonları ve sinyal iletim mekanizmalarının aydınlatılması amaçlanmıştır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Reseptör teorisi ve membran reseptörlerinin karakterizasyon metodları hakkında fikir üretebilir.
2   Ligand bağlanma kinetiği hakkında fikir üretebilir ve strateji geliştirebilir.
3   Hücre membran reseptörleri hakkında fikir üretebilir.
4   Hücre içi ve hücreler arası sinyal iletimine yönelik bilgi edinebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 Reseptör teorisi: Okkupation teorisi, Ligantın reseptör ilgisinin tayini, Hız teorisi, Allozym hipotezi
3 Membran Reseptörlerinin Karakterizasyon Yöntemleri
4 Antigonist dissosiyasyon sabitinin tayini, Etkinliğinin tayini
5 Membran Reseptörlerinin Ligantla Etkileşiminde Stereoselektivite Stereoizomer Etkili Bileşenler
6 Reseptörlerin Doku ve Hücrelerdeki Lokalizasyonu
7 Ligant Bağlanma Kinetiği: Doygunluk deneyleri; Scatchard-eğrisi; Hill-eğrisi
8 Ara Sınav
9 Ligant Bağlanma Kinetiği: İnhibisyon etkisi; Eady-Hofstee eğrisi; Deneysel kinetik uygulamalar
10 Hücre Membran Reseptörleri: Hücre membranlarının yapısı; fosfolipid-glikolipid; Sterin; Biyolojik membranların struktür modelleri; lipid ve membran reseptörleri etkileşimler; Membran reseptörlerinin biyosentezi; Memban reseptörlerinin kafes hareketi; Down regulasyonu
11 Reseptörün Moleküler Strüktürünün Aydınlatılması: Membran reseptörlerinin doğal konformasyonunda çözünürleştirilmesi; Membran lipidlerinin deterjanlarla etkileşimi; Membran reseptörlerinin izolasyonu; Membran reseptorleri ve antikorlar
12 Hücreiçi Sinyal İletimi: Sinyal İletiminin Temel Prensipleri; G-Proteinleri; c-Nükelotid sistemi; Guanilatsiklaz, c-Nükleotidlerin yıkımı; c-Nükleotidlerin hücreler arası bağlantısı; Ca++ sistemi; Fosfoinositid sistem
13 Hücrelerarası Sinyal İletimi: Araşidonik asit metabolizması
14 Sunumlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Repke H., Liebmann C., Membranreseptoren und Ihre Effektorsysteme, VCH Verlagsgesellschaft mbH, 1988.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Sunum
2. İnteraktif anlatım
3. Soru cevap tekniği
4. Ödev verme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV (%30)
2 ODV ÖDEV (%15)
3 DKT DERSE KATILIM (%10)
4 YSS YIL SONU SINAVI (%45)
5 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU
6 BUT BÜTÜNLEME
7 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sunumlarda verilen temel kavramları anlamlı öğrenmesi, kavramların birbirleri ile ilişkilendirmesi, sebep-sonuç ilişkilerini kurulabilmesi ve soru veya problemlere yönelik mevcut bilgilerini kullanarak yorum yapabilmesi ve fikir üretiminin değerlendirilmesi ara sınav, final sınavı, bütünleme sınavı, ödevlerle gerçekleştirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

leman.tarhan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 13.30 15.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 2 15 30
Sunum Hazırlama 2 15 30
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 172

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.144554454
ÖK.244554454
ÖK.344554454
ÖK.444554454