DERS ADI

: Nörotransmitterler ve Nörobiyokimya

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KIM 6116 Nörotransmitterler ve Nörobiyokimya SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. MUSTAFA YAVUZ ERGÜN

Dersi Alan Birimler

Biyokimya Yüksek Lisans
Kimya Doktora
Kimya Bütünleşik Doktora
Biyokimya Doktora

Dersin Amacı

Bu derste önemli aminoasitlerin dekarboksilasyonları sonucu oluşan nörotransmitterlerin metabolik rolleri ve sinir hücrelerinin moleküler düzeyde incelenmesi ve öğrenciye tanıtılması amaçlanmıştır. Nöron biyokimyası hakkında detaylı bilgilerin verilmesinin yanı sıra sinir sisteminin gelişimi ve hastalıklarla bağlantılarının tartışılması dersin hedefleridir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Nörotransmitterin reaksiyonlarını yorumlayabilme
2   Sinir hücreleri ve sinir iletimi hakkındaki bilgileri kavrayabilme
3   Nöron Biyokimyası ve hastalıklarla ilişkilerini yorumlayabilme
4   Araştırma sonuçlarını değerlendirme, karşılaştırma ve yorumlayabilme
5   Son gelişmelerle ile ilgili literatür tarama ve yorumlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Aminoasit metabolizmasına genel bakış
2 Aminoasitlerin dekarboksilasyon reaksiyonları
3 Nörotransmitterler
4 Asetil kolin ve dopamin
5 gamma-amino butirik asit
6 Glutamat ve aspartat
7 Glisin ve histamin
8 ARA SINAV
9 Norepinefrin ve serotonin
10 Nörobiyokimyaya giriş ve sinir hücrelerinin yapısal özellikleri
11 Nöron biyokimyası: Nöronların yapı ve fonksiyonları
12 Nöron-glial hücreleri Sunum, ödev
13 Nöropeptidler ve Reseptörler
14 İyon kanalları ve yapıları, - Nörodejeneratif hastalıklar Sunum, ödev

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Oliver von Bohlen und Halbach and Rolf Dermietzel, Neurotransmitters and Neuromodulators, Wiley-Blackwell (2006).
Yardımcı kaynaklar: David L. Nelson, Michael M. Cox, Lehninger Principles of Biochemistry, Worth Publishers, (2000).
D. E. Metzler,Biochemistry: The Chemical Reactions o Living Cells, Academic Press Inc. (1977 and 2000).
C.K. Mathews, K.E. Van Holde, K.G. Ahern, Biochemistry, Pearson Education, (1999).
D. Voet, J. G. Voet, Biochemistry, Wiley, John and Sons, (1995).

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Sunum
2. İnteraktif anlatım
3. Soru cevap tekniği
4. Ödev verme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV (%30)
2 ODV ÖDEV (%15)
3 DKT DERSE KATILIM (%10)
4 YSS YIL SONU SINAVI (%45)
5 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU
6 BUT BÜTÜNLEME
7 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sunumlarda verilen temel kavramları anlamlı öğrenmesi, kavramların birbirleri ile ilişkilendirmesi, sebep-sonuç ilişkilerini kurulabilmesi ve soru veya problemlere yönelik mevcut bilgilerini kullanarak yorum yapabilmesi ve fikir üretiminin değerlendirilmesi ara sınav, final sınavı, ödevlerle gerçekleştirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

senol.alpat@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 13.30 15.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 2 15 30
Sunum Hazırlama 2 15 30
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 172

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.155454455
ÖK.255555555
ÖK.3555555555
ÖK.45555
ÖK.55555