DERS ADI

: İleri Bilimsel Hesaplama

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
CSC 5014 İleri Bilimsel Hesaplama SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ÇAĞIN KANDEMİR ÇAVAŞ

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar Bilimleri Yüksek Lisans
Bilgisayar Bilimleri Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı Matlab/Octave kullanılarak bilimsel hesaplama modellerinin tasarlanması, test edilmesi konularında kapsamlı bilgi vermek ve fizik, kimya, biyoloji, bilgisayar bilimleri, matematik gibi değişik disiplinleri içeren problemleri çözmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Matlab / Octave kullanılarak çözülebilecek bilimsel problemleri tanıma ve çözme.
2   Bir analiz aracı olarak bilimsel hesaplama konusunda temel bilgi sahibi olabilme.
3   Bilimsel hesaplama yapılarını kullanabilme becerisine sahip olabilme.
4   Bilimsel hesaplama modellerinin tasarlanması konusunda bilgi sahibi olabilme.
5   Bilimsel hesaplama modellerinin test edilmesi konusunda bilgi sahibi olabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Octave ifadeleri sözdizimi, Matris ve Vektör sözdizimi
2 Scatterplots Çizme, 2D ve 3D grafik, görüntü elde etme
3 Fonksiyon dosyaları ve Script dosyaları
4 Döngüler, döngü-değişmezler, kontrol akış, vektör işlemleri
5 Eğri uydurma
6 Fark denklemleri ile modelleme ve simülasyon
7 Octave İstatistikleri
8 Ara sınav
9 Diferansiyel Denklemler (başlangıç-değer ODE problemleri)
10 Optimizasyon (Doğrusal programlama, doğrusal olmayan)
11 SVD ve Temel Bileşenler Analizi
12 Kısmi Diferansiyel Denklemler
13 Görüntü işleme
14 Bilimsel Hesaplama Uygulamaları
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Quarteroni, A., Saleri, F., Gervasio, P., Scientific Computing with MATLAB and Octave, Springer, 3rd edition, Sep. 10, 2010, ISBN-10: 3642124291, ISBN-13: 978-3642124297.
Yardımcı kaynaklar: Gilat, Amos, Matlab: An Introduction with Applications, Wiley; 3rd edition, 2008. ISBN 978-0-470-10877-2.
Octave tutorial, http://www.gnu.org/ software/octave/doc/ interpreter/

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, anlatım, sınıf sunumu ve tartışma biçiminde öğretilecek. Öğretilen dersin yanı sıra, öğrencilere gruplar halinde sunumlar hazırlatılacak ve tartışmalı oturumlar şeklinde sundurulacaktır. Dersin bazı haftalarında, daha önce verilen ödev sonuçları tartışılarak pekiştirilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV ÖDEV
2 ARS ARASINAV
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ODV * 0.30 + ARS * 0.30 + YSS * 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ODV * 0.30 + ARS * 0.30 + BUT * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev/Sunum: %20
Ara Sınav: %30
Final sınav: %50

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

cagin.kandemir@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 48 48
Final Sınavına Hazırlık 1 48 48
Ödev Hazırlama 4 9 36
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 190

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15554
ÖK.2555
ÖK.35555
ÖK.4555
ÖK.55555