Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
Dersi Alan Birimler |
Nanobilim ve Nanomühendislik Doktora |
Dersin Amacı |
Hızlı Prototipleme (RP) 3-boyutlu bilgisayar destekli dizayn (CAD) datalarını kullanarak bir parçanın ölçekli modelini hızlı bir şekilde üretmek için kullanılan bir grup teknikle ifade edilir. Bu ders, ticari olarak kullanılan Stereolithografi (SLA), Seçimli Lazer Sinterleme (SLS), Lamineli Obje Üretimi (LOM), Eriyik Depozisyon Modelleme (FDM) ve üç boyutlu baskılama (3DP) gibi RP tekniklerini içermektedir. Bu proseslerin uygulama alanları tartışılacaktır. Öğrencilere bir adet dönem ödevi verilecek sınavlardaki başarıları ile ders notları belirlenecektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
KAYNAK KİTAP : Andreas Gebhardt, Rapid Prototyping , ISBN-13: 978-1569902813, 2003. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders teorik, sınıf sunumları ve tartışma formatındadır. Dersi alan öğrenciler teorik anlatım, seminer ve tartışma oturumlarına katılmalıdır. Öğrenciler, verilen araştırma konularını hazırlayarak ilgili haftada sunarak diğer öğrencilerle tartışma ortamı oluşturulur. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
- Ara sınav (25 %) |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
murat.kusoglu@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Cuma, 10:00-12:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|