DERS ADI

: Karayosunlarının Biyolojisi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BYL 5004 Karayosunlarının Biyolojisi SEÇMELİ 2 0 2 5

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. KEREM CANLI

Dersi Alan Birimler

Biyoloji Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Karayosunlarının teşhis edilmesi, taksonomik bilgiler ve farklı türlerde özelleşmiş farklı biyolojik özelliklerin irdelenmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Karayosunlarını tanıyabilirler.
2   Karayosunlarının önemini anlatabilir.
3   Karayosunlarını sınıflandırabilir.
4   Karayosunlarının hücre tiplerini ayırt edebilir.
5   Karayosunu ekolojisini anlatabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Karayosunlarının genel özellikleri
2 Karayosunlarının evrimi
3 Karayosunlarının sınıflandırılması
4 Gametofit ve sporofit gelişimi
5 Karayosunlarında farklı hücre tipleri
6 Karayosunu ekolojisi
7 Karayosunlarının yaşama ortamları
8 Ara sınav
9 Karayosunlarının biyokimyasal yapıları
10 Sub-alpin-alpin karayosunlarının özellikleri
11 Çöl karayosunlarının özellikleri
12 Sucul karayosunlarının özellikleri
13 Özel türler üzerinden karayosunu biyolojisinin sınırları
14 Genel tekrar
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Glime, Janice M. 2012. Bryophyte Ecology. Ebook sponsored by Michigan Technological University an the İnternational Association of Bryologists. http://www.bryoecol.mtu.edu/
Hallingbäck T. & Hodgetts (compilers) (2000). Mosses, Liverworts and Hornworts. Status Survey and Conservation Action Plan for Bryophytes. IUCN, 106 pp. Porley, R.D. & Hodgetts, N.G. (2005). Mosses and Liverworts. London: Harper Collins. Schofield, W.B., 2001. Introduction to Bryology, The Blackburn Press, New Jersey. Shuster RM (1983) New manual of Bryology, The Hattori Botanical Laboratory, Tokyo, Japan.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, anlatım, sınıf sunumu ve tartışma biçiminde öğretilecek. Öğretilen dersin yanı sıra, öğrencilere gruplar halinde sunumlar hazırlatılacak ve tartışmalı oturumlar şeklinde sundurulacaktır. Dersin bazı haftalarında, daha önce verilen ödev sonuçları tartışılarak pekiştirilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YSS YIL SONU SINAVI
3 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenci ara sınav yarıyıl sonu sınavında sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dönem boyunca derslerin %70'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. Ders saatine ve ödev teslimi ile ilgili belirtilen zamana uyulmalıdır. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik-dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

barbaros.cetin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 4 52
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 8 8
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1445554455
ÖK.2445553555
ÖK.354554455
ÖK.445454445
ÖK.545555