Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. MEDİHA BURCU SILAYDIN AYDIN |
Dersi Alan Birimler |
Şehir ve Bölge Planlama Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Doğa korumaya dönük kaynak ve döngü temelli koruma anlayışının öğrenciye kazandırılması dersin ilk amacıdır. Ayrıca, doğa koruma-planlama ilişkisinin kurulması ve böylelikle planlama sürecinde doğayı korumaya dönük yapılması gerekenlerin anlatılması da dersin bir diğer amacını oluşturmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
- Atalay, İ. ve Mortan, K. (2003). Resimli ve haritalı Türkiye bölgesel coğrafyası. İstanbul: İnkılap Kitabevi. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders, konu anlatımları, okuma destekleri ve sınıf içi tartışmalarla ilerlemektedir. Ödev, dersin hem değerlendirme yöntemi hem de önemli bir öğrenme yöntemi olarak görülmektedir. Ödev konuları, dersin öğrenim çıktılarını destekleyecek şekilde seçilecektir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Ara Sınav, ara ödev teslimi ve Final, final ödevi teslimi şeklinde gerçekleştirilecektir. |
Değerlendirme Kriteri |
Yorumlama ve Sorgulama Ara Ödev Değerlendirmesi ile ölçülmektedir |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Ders, konu anlatımları, okuma destekleri ve sınıf içi tartışmalarla ilerlemektedir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
burcu.silaydin@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Pazartesi 10.30-12.00; Salı 10.30-12.00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|