DERS ADI

: Biyosensörler ve Temel İlkeleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BYT 5009 Biyosensörler ve Temel İlkeleri SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ŞENOL ALPAT

Dersi Alan Birimler

Biyoteknoloji Doktora
Biyoteknoloji Bütünleşik Doktora
Biyoteknoloji Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Biyosensörler ve temel ilkeleri dersinde, biyosensörlerin fizikokimyasal bir sinyal iletici veya optik, elektrokimyasal, termometrik, piezoelektrik, manyetik bir sinyal iletici ile bir biyolojik materyalin kombinasyonu ile oluşan analitik ölçüm sistemleri olduğu ve nerelerde ve hangi amaçla kullanılabileceğinin öğretilmesi amaçlanmıştır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bir biyosensörün nasıl hazırlandığı hakkında bilgi edinme
2   Biyosensör tasarımı yapabilme
3   Biyosensörlerde kullanılan sinyal iletici sistemleri hakkında bilgi edinme
4   Biyosensörlerde önemli olan performans faktörleri hakkında bilgi edinme
5   Biyosensörlerin avantajlarını/dezavantajlarını irdeleyebilme ve karşılaştırabilme
6   Biyosensörlere yönelik araştırma sonuçlarını değerlendirme, karşılaştırma ve yorumlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Biyosensörlere Genel Bakış
2 Biyoreseptörler ve Biyoreseptörlerin İmmobilizasyonu
3 İletken Polimerlerle Transduser Hazırlanması
4 Elektrokimyasal Biyosensörler
5 Enzim Sensörleri
6 Enzim Sensörlerinin Bazı özel Uygulamaları
7 Enzim Sensörlerinin Performans Faktörleri
8 Ara Sınav
9 Optik Biyosensörler
10 Nükleik Asit Tayini ve Biyosensörler
11 İmmunosensörler
12 Affinite Biyosensörler
13 Biyosensörlerin Kullanım Alanları
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Eggins, R. B, (1996), Biosensors: an Introduction, Wıley&Teubner, New York, 212 p.
Telefoncu, A. (Ed), (1999), Biyosensörler : Ege Ün.Fen Fak Basım Evi, İzmir, 280 p.
Cunningham,J.A.,Introduction toBioanalytical Sensors,(1998), John Wiley&Sons, New York, 403 p.
Malhotra, D. B,&Turner P,F,A.,(2003),Advances in Biosensors,Elsevier Science, Amsterdam, 176 p.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Beyin Fırtanası, iş birlikli öğrenme, probleme dayalı öğrenme, interaktif öğrenme, sunum tekniği

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ÖDEV
3 SUN SUNUM
4 YSS YIL SONU SINAVI
5 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.30 + ODV * 0.20 + SUN * 0.10 + YSS * 0.40
6 BUT BÜTÜNLEME
7 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.30 + ODV * 0.20 + SUN * 0.10 + BUT * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

uzun yanıtlı sınav, ödev, makale inceleme, proje hazırlama, sunum ve ders içi etkinlikler

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

senol.alpat@deu.edu.tr
Buca Eğitim Fakültesi
Kimya Eğitimi Anabilim Dalı
0 232 3012391

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 8-10

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 2 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Ödev Hazırlama 2 16 32
Tasarım Projesi 2 24 48
Sunum Hazırlama 2 12 24
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 191

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1545553
ÖK.2555543
ÖK.3434443
ÖK.4434443
ÖK.5335443
ÖK.6555553