Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. MUSTAFA ODABAŞI |
Dersi Alan Birimler |
Çevre Bilimleri Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
hava kalitesi problemleri yasadigimiz toplumlarda gittikce artan sekilde en tehlikeli çevre problemlerini olusturmaktadir. cevre problemleri uzerine yapilan calismalar hava kirliligi problemlerini hedeflese de asil yapilan kirleticilerin mekanizmalarinin belirlenmesi ve kirleticilerin atmosferdeki seviyelerini olculmesidir. bu ders kapsaminda olusan hava kirleticilerin kontrolu kapsaminda dort temel sistem incelenmektedir. bunlar adsorpsiyon, absorbsiyon, insinerasyon ve kondansasyondur. bu dort temel alan gaz kontrol sistemlerini dizayninin ana parametreleri olarak bilinmektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Bemites, J. (1993)Process Engineering and Design for Air Pollution Control, Prentice-Hall Inc., New Jersey. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
dersin islenme sekli sinifta yapilan sunumlar ve karsilikli tartisma ve bilgilendirme uzerinedir. dersi alan ogrencilerin tum ders saatlerine, seminer sunumlarina ve tartisma bolumlarine katilmalidir. her 2 saatlik ders anlat m ndan sonra dersi alan ogrencilere ev ödevleri verilmektedir. ev odevleri bir sonraki hafta teslim edilmekte ve bu ders saatinde cözümleri tartisilmaktadir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Sınavlar |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
İlan Edilecektir. |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|