DERS ADI

: Model Destekli İnorganik Su Arıtımı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ENV 5061 Model Destekli İnorganik Su Arıtımı SEÇMELİ 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ SEVGİ TOKGÖZ GÜNEŞ

Dersi Alan Birimler

Çevre Mühendisliği Doktora
Çevre Mühendisliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin amacı, yüksek lisans öğrencilerine içme ve endüstriyel su arıtımında hidrokimyasal model destekli kullanılan teknikleri teorik ve uygulamalı olarak temel seviyede vermektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Hidrokimya ile ilgili terim, kavram ve temel seviye tepkimeleri tanımlayabilme
2   2. Ham su kaynağı için gerekli veri değerlendirmesi yapabilme
3   3. Su kalitesini oluşturan çözünmüş türleri anlayabilme
4   4. Hidrokimyasal model kurulumu için gereksinimleri belirleyebilme
5   5. Tepkime modelinde baskın süreçleri tanımlayabilme
6   6. Model sonuçlarını analiz edebilme
7   7. Temel seviyede hidrokimyasal model yazılımı kullanabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1 Hidrokimyasal modele giriş
2 2. Kavramsal model kurulumu ve geliştirilmesi
3 3. Model gerekliliklerinde veri oluşturma
4 4. Çözünmüş türler üzerindeki baskın süreçler
5 5. Türleştirme ve türlerin dağılımının belirlenmesi
6 6. Baskın tepkime çeşitleri ve su kalitesindeki önemi
7 7. Homojen tepkimeler
8 8. Heterojen tepkimeler
9 9. Ara Sınav
10 10. Model çeşitleri
11 11. Model kabulleri ve hata analizleri
12 12. PHREEQC ile uygulama - 1
13 13. PHREEQC ile uygulama - 2
14 14. PHREEQC ile uygulama 3

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

PHREEQC (Version 3)--A Computer Program for Speciation, Batch-Reaction, One-Dimensional Transport, and Inverse Geochemical Calculations http://wwwbrr.cr.usgs.gov/projects/GWC_coupled/phreeqc/index.html

The National Academies Press, 2007, Models in Environmental Regulatory Decision Making

EPA CREM, 2009, Guidance on the Development, Evaluation, and Application of Environmental Models, Council for Regulatory Environmental Modeling U.S. Environmental Protection Agency Washington, DC 20460

P.J. de Moel, J.C. van Dijk, W.G.J. van der Meer, 2015. Aquatic Chemistry for engineers. http://ac4e.omnisys.nl/wp-content/uploads/2015/09/AC4E_Vol_1.pdf

Appelo CAJ, Postma D (2005) Geochemistry, Groundwater and Pollution, 2nd edition-Balkema; Rotterdam
S. E. Manahan, Environmental Chemistry, Lewis Publishers

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ÖDEV
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + ODV * 0.20 +YSS * 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 +ODV * 0.20 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınav ve ödev.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Sevgi TOKGÖZ GÜNEŞ

sevgi.tokgoz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem içerisinde ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Ödev Hazırlama 2 6 12
Vize Sınavı 1 1,5 2
Final Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 76

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1555
ÖK.2555555
ÖK.3555555
ÖK.4555555
ÖK.5555
ÖK.655555555
ÖK.7