DERS ADI

: Uzaktan Algılamanın Temelleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GIS 5037 Uzaktan Algılamanın Temelleri SEÇMELİ 2 0 0 8

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ ATİLLA HÜSNÜ ERONAT

Dersi Alan Birimler

Coğrafi Bilgi Sistemleri Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)
İngilizce Coğrafi Bilgi Sistemleri Doktora
Deprem Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans
Deprem Yönetimi Yüksek Lisans
Coğrafi Bilgi Sistemleri Yüksek Lisans (İng)
Coğrafi Bilgi Sistemleri Tezsiz Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Öğretim üyesinin onayından sonra, öğrenci tarafından bağımsız bir proje tasarlanıp uygulanır. Öğrencinin ilgi alanına uygun somut bir uygulamada uzaktan algılama teknikleri kullanılarak geliştirilen proje, öğrencinin yetkinliğini gösterir. Projeler,bir yerel yönetim, kamu kurumu, iş yeri veya operasyon ve araştırmalarında uzaktan algılama kullanan bir işletme ile koordineli olarak geliştirilebilir. Resmi bir sunum ve bir proje raporu ders için gereklidir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler, eksiksiz bir biçimde uzaktan algılamada ilgililerini kendi alanlarında tanımlayabilecektir.
2   Öğrenciler, bölgedeki sorunları ve farklı alanlar için çözüm stratejilerini inceleyecektir.
3   Öğrenciler, derste kazanacakları bilgileri kendileriyle ilgili problemlerinde uygulayabilme imkanı bulacaktır.
4   Öğrenciler, uzaktan algılama araçları ile sorunların çözüm stratejilerini araştıracaktır.
5   Öğrenciler, sorunların çözümüne katkıda bulunmak için veri ve bilgileri toplayacaktır.
6   Öğrenciler, belirlenmiş sorunların çözümlerini değerlendirecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğretim üyesinin gözetiminde bağımsız 14 haftalık bireysel çalışma
2 Öğretim üyesinin gözetiminde bağımsız 14 haftalık bireysel çalışma
3 Öğretim üyesinin gözetiminde bağımsız 14 haftalık bireysel çalışma
4 Öğretim üyesinin gözetiminde bağımsız 14 haftalık bireysel çalışma
5 Öğretim üyesinin gözetiminde bağımsız 14 haftalık bireysel çalışma
6 Öğretim üyesinin gözetiminde bağımsız 14 haftalık bireysel çalışma
7 Öğretim üyesinin gözetiminde bağımsız 14 haftalık bireysel çalışma
8 Öğretim üyesinin gözetiminde bağımsız 14 haftalık bireysel çalışma
9 Öğretim üyesinin gözetiminde bağımsız 14 haftalık bireysel çalışma
10 Öğretim üyesinin gözetiminde bağımsız 14 haftalık bireysel çalışma
11 Öğretim üyesinin gözetiminde bağımsız 14 haftalık bireysel çalışma
12 Öğretim üyesinin gözetiminde bağımsız 14 haftalık bireysel çalışma
13 Öğretim üyesinin gözetiminde bağımsız 14 haftalık bireysel çalışma
14 Öğretim üyesinin gözetiminde bağımsız 14 haftalık bireysel çalışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Remote Sensing of Environment, Elseiver Science. http://www.sciencedirect.com
IEEE Transactions on Geoscience and Remote Sensing. http://ieeexplore.ieee.org
Photogrammetric Engineering and Remote Sensing, American Society of Photogrammetry and Remote Sensing (ASPRS). http://www.asprs.org/publications/pers/index.html
International Journal of Remote Sensing, Taylor and Francis. http://www.informaworld.com

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrencileri bir proje önerisi hazırlayacaktır. Problemin ne olduğu, projenin girdileri, çözüm için hangi metotların kullanılacağı, projenin tamamlanıp teslim edildikten sonra nasıl etkilerinin olacağı tartışılacaktır. Öğrencilerden projen raporunun yazılması ve sözlü sunumunun yapılması beklenmektedir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ÖDEV
3 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.50 + ODV * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Proje raporu
Sözlü sunum

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Kitap Okuma 1 40 40
Ödev Hazırlama 1 60 60
Sunum Hazırlama 1 50 50
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 192

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.132554253223
ÖK.24354423232
ÖK.324322532543
ÖK.442533422
ÖK.55422224442
ÖK.644454344553