DERS ADI

: CBS Kapsamında Çevresel Senaryolar ve Modelleme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GIS 5017 CBS Kapsamında Çevresel Senaryolar ve Modelleme SEÇMELİ 2 0 0 7

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

İngilizce Coğrafi Bilgi Sistemleri Doktora
Coğrafi Bilgi Sistemleri Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)
Coğrafi Bilgi Sistemleri Yüksek Lisans (İng)
Coğrafi Bilgi Sistemleri Tezsiz Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Fen fakültelerinin ve/veya mühendislik fakültelerinin farklı alanlarından gelen lisans öğrencileri için Coğrafi Bilgi Sistemlerinde (CBS) çevresel modelleme hakkında temel bilgiler verilecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çevresel modelleme hakkında bilgi sahibi olmak
2   Modelleme bilgisini CBS ortamına aktarma yeteneği kazanmak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çevresel model tipleri. Çevresel bilginin uzaysal dağılımının önemi Bilgi Yönetimi olarak CBS
2 Göllerin ve nehirlerin kalitelerinin modellenmesi
3 Liman sistemlerinin modellenmesi
4 Ekolojik modelleme
5 Çevresel modeller için bilgi gereksinimleri Bilginin CBS temelli yönetimi
6 Çevresel değerlendirmede istatistiksel modeller
7 Ara Sınav
8 Çok değişkenli yöntemler
9 Dinamik Simulasyon Modelleme: Sistemler, Modeller ve Simulasyon
10 Dinamik Simulasyon Modelleme: Model Tipleri, Model Parametreleri
11 Dinamik Simulasyon Modellemede Kritik Noktalar: Süre, Bilgi Kaynakları, Model Parametrelerinin Kalibrasyonu, Hassasiyet Analizleri
12 Multimedya Modelleme
13 CBS Arayüzü Modelleme
14 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Zanetti, P. (1993): Environmental Modeling Computer Methods and Software for Simulating Environmental Pollution and its Adverse Effects. Computational Mechanics Publications. 535 pp. Southampton-Boston.
Steel, R.G.D. & Torrie, J.H. 1980. Principles and procedures of statistics: a biometrical approach. 2nd ed.: McGraw-Hill. 633 pp. New York
BRADSHAW, A.D. (1984): The Ecological Component ; in: Planning and Ecology; Chapman and Hall; London, New York.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler ve sınıf içi alıştırmalar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YSS YIL SONU SINAVI
3 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara Sınav
Final Sınavı

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Vize Sınavına Hazırlık 1 25 25
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 4 48
Kitap Okuma 1 35 35
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 166

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.143334443334
ÖK.234443334444