Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. ZEKİ KIRAL |
Dersi Alan Birimler |
Mekatronik Mühendisliği Bütünleşik Doktora |
Dersin Amacı |
Mekatronik alanında çalışacak olan mühendislerin karşılaşabileceği mekanik, elektriksel sistemlerin ve elektronik devrelerin işleyişini kavrama, endüstriyel otomasyona yönelik kontrol ünitelerini tanıma, mikrodenetleyici programlayabilme ve robot manipülatörlerin mekanik tasarımını yapabilme yeteneklerini kazandırmak. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Robert H. Bishop, The Mechatronics Handbook |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Sunumlu ders anlatımı ile teori anlatılır, öğrencilerin konu kapsamında çözmeleri beklenen problemleri içeren ara sınav yapılır ve ders konularının pratik karşılıkları ile ilgili araştırmalar yapmaları ve dersteki gösterilen hesap yönetmelerini uygulayabilmeleri için dönemlik uygulama ödevi verilir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Teorik bilgilerin ne kadar kavrandığının ölçülmesi için bir vize bir final sınavı yapılır. Öğrencilerin ders konularının pratik karşılıkları ile ilgili uygulama yapmaları için dönem projesi verilir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
aytac.goren@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Görüşme öncesinde randevu alınmalıdır. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|