DERS ADI

: Diri Faylar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DEP 5018 Diri Faylar SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. HASAN SÖZBİLİR

Dersi Alan Birimler

Jeoloji Mühendisliği Bilimsel Hazırlık (YL)
Deprem Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans
Deprem Yönetimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

fayların kativitesini saptamak, fay tipi ve mekanizmasını anlamak içic jeolojik ve jeomorfolojik arazi tabanlı çalışmalar yapmak, aktif fayların sismik risk niteliğini ortaya koymak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   fayların mekanizmasını bilmek
2   fayların aktivitesini açıklayabilmek
3   faylrın jeolojik ve jeomorfolojik özelliklerini ortaya çıkarabilmek
4   aktif fayların jeomrofik indislerini ölçebilmek
5   aktif fayların deprem üretme potansiyellerini yorumlayabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Fay türleri ve fayların morfolojik ve mekanik özellikleri
2 Stres analizi
3 Aktif fayarlın jeomorfolojik özellikleri
4 Jeomorfik indisler
5 Deprem sismolojisi
6 Deprem yüzey kırıklarının haritalanması ve analizi
7 Ara sınav
8 Hendek çalışmaları ve yorumlanması
9 Hendek çalışmaları ve yorumlanması
10 Fay hareketlerine yaş verme yöntemleri
11 Fay hareketlerine yaş verme yöntemleri
12 Fayların ve depremlerin modellenmesi
13 Türkiye nin aktif fayları
14 sunumlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1- Sholz, C., 1990, Mechanics of Faulting and Earthquakes. Cambridge University Press,
Cambridge, 438 s.
2- Keller, E.A. ve, Pinter, N., 1996, Active Tectonics, Prentice Hall, New Jersey, 338
s.
3- Vita-Finzi, C., 1986, Neotectonics, Academic Press, 226 s.
4- Costa, J.E. and Fleischer, P.J., 1984. Developments and Applications
ofGeomorphology. Springer, Berlin.
5- Crone, A.G. and Omdahl, E.M., 1987. Direction in Paleoseismology. USGS Open File
Report.
6- Hancock, P.L., Yeats, R.S. and Sanderson, D.J., 1991. Characteristics of Active
Fault. J. Str. Geol., 13.
7- Krinitzsky, E.L. and Slemmons, D.B., 1990. Neotectonics in Earthquake Evolution. GSA
Rew. Eng. Geol., 8.
8- Mogi, K. 1985. Earthquake Prediction. Academic Press. Tokyo.
9- Morisawa, M. and Hack, J.T., 1985. Tectonic Geomorphology. Allen & Unwin, Boston.
10- Simpson, D. and Richards, P., 1981. Earthquake Prediction: An International Review.
AGU, 4.
11- Wallace, R.E., 1986. Active Tectonics. National Academy Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

aktif fayların ozellikleri uzaktan eğitim ve yüz yüze öğrenmede verilecektir. verilen teorik bilgiler uygulamalarda pekiştirilecektir. aktfi faylar boyunca gözlenen jeolojik ve jeomorfolojik göstergelerin tanımı ve yorumlanması için bir ödev ve bir sunum verilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV ÖDEV
2 YSS YIL SONU SINAVI
3 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ODV * 0.50 +YSS * 0.50
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ODV * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

aktif fayların özellliklerine ait veriler uzaktan eğitimde sunulan veriler ödev ve sunumlarla ölçülecektir. topografik haritalardan elde edilen jeomorfik indislerin anlaşılması için bir ödev verilecektir. aktif fayların deprem riskini ortaya çıkarmak için bir sunum yaptırılacaktır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof.Dr. Hasan sözbilir Tel: 232 3017319, e-mail: hasan.sozbilir@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Prof.Dr. Hasan Sözbilir her zmaan görüşme yaplabilir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Uygulama 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 4 48
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Proje Ödevi 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 140

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15224
ÖK.22321
ÖK.3213
ÖK.43243
ÖK.51435345434