DERS ADI

: Tedarik Zinciri Yönetimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
LOG 5006 Tedarik Zinciri Yönetimi ZORUNLU 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. OKAN TUNA

Dersi Alan Birimler

Lojistik Mühendisliği Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)
Lojistik Mühendisliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Öğrencillerin;
Tedarik Zincirinin temellerini ifade edebilmesi;
Optimal politikalar/değişkenlerle, maliyet/kar gibi performans ölçütleri türetebilmesi ve hesaplayabilmesi;
Tedarik Zinciri uygulamalarının farkında olabilmeleri amaçlanmıştır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tedarik Zincirinin temellerini ifade edebilmek,
2   Optimal politikalar/değişkenlerle, maliyet/kar gibi performans ölçütleri türetebilmesi ve hesaplayabilmesi;
3   Tedarik Zinciri uygulamalarının farkında olabilmek
4   Bazı Tedarik Zinciri yöntemlerini uygulamak
5   Temel Tedarik Zinciri teorilerini öğrenmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tedarik Zinciri Kavramını Anlamak
2 Tedarik Zinciri Performansı
3 Tedarik Zincirinde Dağıtım Ağı Tasarlamak
4 Tedarik Zincirinde Dağıtım Ağı Tasarlamak
5 Tedarik Zincirinde Sayısal Yöntemlere ve Simülasyona Giriş
6 Monte Carlo Simulasyon Metodu + Arena Yazılım Programına Giriş
7 Ara Sınav
8 Arena Simülasyonu : Temel Süreçler ve Uygulama 1
9 Arena Simülasyonu : Uygulama 2
10 Arena Simülasyonu : Uygulama 3
11 Arena Simülasyonu : Uygulama 4
12 Arena Simülasyonu : Uygulama 5
13 Arena Simülasyonu : Uygulama 6
14 Proje ve Ödev Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Supply Chain Management, 3/E (2007), Sunil Chopra and Peter Meindl, ISBN: 0-13-173042-8, Publisher: Prentice Hall.
Logistics & Supply Chain Management: creating value-adding networks, 3/E (2005), Martin Christopher, ISBN: 0-273-68176-1,Publisher: Financial Times Prentice Hall.
Business Logistics Management, 5/E (2004), Ronald H. Ballou, ISBN: 0-13-066184-8, Publisher: Prentice Hall.
Designing and Managing the Supply Chain 2nd Edition, (2003), David Simchi-Levi, Philip Kaminsky, Edith Simchi-Levi, ISBN: 0-07-284553-8, McGraw-Hill Education.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

İşbirlikçi ve aktif öğretme ve öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YSS YIL SONU SINAVI
3 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Yüksek Lisans seviyesi bilgisi, araştırma yeteneği, sınav, eleştiri, uluslararası iş çevresindeki tedarik zinciri uygulamalarının yazılı ve sözlü olarak sunumu değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

DEÜ DF Tınaztepe Buca İzmir
soner.esmer@deu.edu.tr
0 232 301 88 21

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 15:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 40 40
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
Diğer Kısa Sınav 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 158

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.14555455535453
ÖK.25553555455535
ÖK.35555355455535
ÖK.43555455553545
ÖK.54554554545535