DERS ADI

: Jeotermal Enerji Teknolojisi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GTE 5009 Jeotermal Enerji Teknolojisi SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. DİLEK KUMLUTAŞ

Dersi Alan Birimler

Jeotermal Enerji Yüksek Lisans
Jeotermal Enerji Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Jeotermal enerjinin ısıtma ve elektrik üretimi amacıyla kullanıldığı sistemlerin ısıl ve termodinamik açıdan incelenmesi, tasarım kriterlerinin belirlenmesidir. Ayrıca, enerji tasarrufu açısından binaların ısı yalıtım kuralları standardına uygun olup olmadığının belirlenerek, binalarda ve boru hatlarında kullanılan ısı yalıtım malzemeleri hakkında bilgi verilmesidir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Jeotermal Enerji ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme.
2   Binaların ısı yalıtımına uygunluğunu yorumlayabilme.
3   Bölge ısıtma sistemleri için gerekli olan bileşenleri belirleyebilme.
4   Plakalı ısı değiştirgeçlerinin temel çalışma prensiplerini ana hatlarıyla belirtebilme.
5   Jeotermal güç santralleri için gerekli olan bileşenleri belirleyebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Jeotermal enerji ve jeotermal enerjinin kullanım alanları
2 Jeotermal enerjinin ısıtma amacıyla kullanılması
3 Jeotermal bölgesel ısıtma sistemlerinin tasarımı
4 Jeotermal enerjili konut ısıtma sistemleri
5 Isı kaybı hesabı (TS 2164)
6 Proje
7 Jeotermal bölge ısıtma sistemlerinde kullanılan ısı değiştirgeçleri
8 Plakalı ısı değiştirgeçleri
9 Kuyu içi ısı değiştirgeçleri
10 Seraların jeotermal enerjiyle ısıtılması
11 Jeotermal enerjiyle elektrik üretimi
12 Sunum
13 Jeotermal enerjinin kullanıldığı hybrid sistemler
14 Türkiye'de jeotermal enerji uygulamalarının ısıl açıdan incelenmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Lund J.W., Lienau P.J., Lunis B.C. (Eds.), 1998, Geothermal Direct-Use Engineering and Design Guidebook, 3 rd. Ed., Geo-Heat Center, Oregon Ins. of Technology
F. P. Incropera, D. P. DeWitt, Fundamentals of Heat and Mass Transfer, John Wiley & Sons, 1996.
Y.A. Çengel, M.A. Boles, Mühendislik Yaklaşımı ile Termodinamik, McGraw-Hill, Literatür, 1996.
Dickson M. H., Fanelli M.(eds.), 1995, Geothermal Energy, UNESCO Energy Engineering Series, John Wiley & Sons
Piatti A., 1992, Planning of Geothermal District Heating Systems, Kluwer Academic, Boston

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatım + Sunum + Final sınavı

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 RAP RAPOR
2 SUN SUNUM
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU RAP * 0.25 + SUN * 0.25 + YSS * 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU RAP * 0.25 + SUN * 0.25 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Değerlendirme yöntemlerinde "Termpaper" olarak gösterilen çalışma, dönem içinde öğrencilerin yaptıkları ödevleri kapsamaktadır.

Değerlendirme Kriteri

Ödev % 25 ÖÇ 1, ÖÇ 2, ÖÇ 4
Sunum % 25 ÖÇ 3, ÖÇ 5
Final Sınavı % 50 ÖÇ 1, ÖÇ 2, ÖÇ 3, ÖÇ 4, ÖÇ 5

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

dilek.kumlutas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Friday 16:00-17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Sunumlar 2 3 6
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 5 60
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Ödev Hazırlama 7 6 42
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 165

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1444444
ÖK.245534
ÖK.3555345
ÖK.44455
ÖK.5454554