DERS ADI

: Jeotermal Hidrojeoloji

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GTE 5006 Jeotermal Hidrojeoloji SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ÜNSAL GEMİCİ

Dersi Alan Birimler

Jeotermal Enerji Yüksek Lisans
Jeoloji Mühendisliği Bilimsel Hazırlık (YL)
Jeotermal Enerji Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Temiz, ucuz ve tükenmeyen bir enerji kaynağı olan jeotermal enerjinin tanıtılması, yararlanma yollarının ve kullanım alanlarının belirlenmesi , oluşturulmuş ve oluşturulabilecek çeşitli modellerin öğretilmesi, jeotermal enerji araştırmalarında izlenmesi gereken jeolojik-hidrojeolojik-hidrojeokimyasal araştırmaların ve beslenme-boşalma ilişkileri, yeraltı dolaşımı, kökeni vb. konuları ile ilgili yerbilimlerine ait diğer yöntemlerin öğretilmesi gibi konular bu dersin amaçları arasındadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Jeotermal sistemlerin oluşumunu anlayabilme
2   Jeotermal sistemlerin jeolojik yapıyla ilişkisini kurabilme
3   Jeotermal sistemlerin araştırma tekniklerini kavrayabilme
4   Jeotermal sistemlerin kullanım alanlarını ortaya koyabilme
5   Jeotermal sistemlerin olası çevresel etkilerini önceden saptayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Jeotermal enerji ve Türkiye deki dağılımı
2 Sıcak ve mineralli suların kökeni, jeotermal kaynaklar ve sıcak su sistemleri
3 ARA ASINAV I
4 Jeotermal sistemlerin sınıflaması, jeotermal akiferler ve yeraltı suları
5 ÖDEV
6 Jeotermal sitemlerde yeraltı suyu hareketi
7 Kayaçların hidrojeolojik özellikleri, jeotermal sistem öğelerinin belirlenmesi
8 RAPOR
9 Hidrojeokimyasal araştırmalar
10 İzotop teknikleri, jeotermal sistemlerin modellenmesi
11 ARA SINAV 2
12 Jeofiziksel yöntemler
13 Reenjeksiyon
14 Jeotermal sistemlerin çevresel değerlendirlimesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Jeotermal Hidrojeoloji, Prof. Dr Şakirn Şimşek, 1993, ANKARA.
Sıcak ve Mineralli Sular, Prof. Dr Şakir Şimşek, 1995, ANKARA
Türkiye Jeotermal Envanteri, MTA Genel Müdürlüğü, ANKARA, 1996

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders sunumu ve ödev hazırlama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS 1 ARASINAV 1
2 ARS 2 ARASINAV 2
3 ODV ÖDEV
4 RAP RAPOR
5 YSS YIL SONU SINAVI
6 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS 1 * 0.20 + ARS 2 * 0.20 + ODV + RAP/2 * 0.20 +YSS * 0.40
7 BUT BÜTÜNLEME
8 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS 1 * 0.20 + ARS 2 * 0.20 + ODV + RAP/2 * 0.20 +BUT * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

İlan edilecektir.

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar ve ödev hazırlama

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

DEÜ, Mühendislik Fakültedi, Jeoloji Mühendisliği Bölümü
2323017323
unsal.gemici@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 3. ve 4. saatler

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 2 15 30
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Arazi çalışması 1 8 8
Ödev Hazırlama 1 30 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Sunum Hazırlama 1 30 30
Vize Sınavı 2 2 4
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 190

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1444444
ÖK.245534
ÖK.355545
ÖK.44455
ÖK.5454554