DERS ADI

: Çevresel Jeoloji

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EES 5015 Çevresel Jeoloji ZORUNLU 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Jeoloji Mühendisliği Bilimsel Hazırlık (YL)
Çevresel Yer Bilimleri Tezsiz Yüksek Lisans
Çevresel Yer Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin konuyu daha iyi anlayacak şekilde zor konular tartışılmaktadır. Ancak, bu konuların çoğu zordur ve konuların doğru bir şekilde anlaşılması gerekmektedir. Son olarak, hidrojeoloji, jeokimya ve sismoloji gibi alanlarda daha ileri düzey eğitimler, bu konularda devam etmek isteyen öğrenciler için önerilmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çevresel jeolojinin ilkelerini anlamak ve kavramak.
2   Kişi ve fiziksel çevre arasındaki etkişim için tüm jeolojik bilgileri sağlayabilir.
3   Fiziksel jeoloji veya coğrafik sürecin tanımı için daha önceden maruz kalınan çevresel jeolojiyi çalışmak.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çevresel jeolojinin temelleri
2 Çevresel jeolojinin temelleri
3 Tehlikeli yerkabuğu süreçleri
4 Tehlikeli yerkabuğu süreçleri
5 Tehlikeli yerkabuğu süreçleri
6 Tehlikeli yerkabuğu süreçleri
7 Çevre ile insan etkileşimi, ödevin sunumu
8 Çevre ile insan etkileşimi
9 Çevre ile insan etkileşimi
10 Mineraller, Enerji ve Çevre
11 Mineraller, Enerji ve Çevre, ödevin sunumu
12 Mineraller, Enerji ve Çevre
13 Küresel değişim, arazi kullanımı ve karar verme
14 Küresel değişim, arazi kullanımı ve karar verme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Helvacı, C., 1983, Türkiye borat yataklarının mineralojisi. Jeol. Müh. Sayı 17, 37-54.

Helvacı, C., 1984, Occurrence of rare borate minerals: Veatchite-A, tunellite, teruggite and cahnite in the Emet borate deposit, Turkey. Mineral Deposita,
Vol. 19, 217-226.

Yılmaz, H. and Helvacı, C., 1986, Uranium and thorium in Paleozoic metamorphic terrains of Turkey. Chem. Geol. 54, 127-133.

Savaşçın, Y., Helvacı, C. and Dora, Ö., 1986, Çamlık (Selçuk) köyünde yüksek gerilim direğine düşen yıldırımla fulguritik magma oluşumu. Yeryuvarı
ve insan, Cilt 11, Sayı 2, 3-5.

Alanso, R.N. and Helvacı, C., 1988, Mining and concentration of borates in Argentina. II. International Mineral Processing Oct. 4-6, 551-557.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

assignment, final exam.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ÖDEV
3 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.50 + ODV * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

to be announced.

Değerlendirme Kriteri

to be announced.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

to be announced.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

cahit.helvaci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

to be announced.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 2 20 40
Sunum Hazırlama 2 20 40
Kitap Okuma 10 3 30
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 207

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1322122221222
ÖK.2322122221222
ÖK.3322122221222