Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DR.ÖĞR.ÜYESİ AHU DALGAKIRAN ERDOĞAN |
Dersi Alan Birimler |
Kentsel Tasarım Doktora |
Dersin Amacı |
Bu ders, kentsel dış mekan düzenlemesinde yerleşmenin imgesini güçlendirmek ve kamusal yaşamı arttırmak yoluyla önemli bir yeri olan kent mobilyalarının bileşenlerine ilişkin detaylı bilgi verilmesini amaçlamaktadır. Dersin içeriği kapsamında sadece oturma elemanı, bisiklet parkı, çöp kutusu biçimindeki kent mobilyalarına değil aynı zamanda kullanıcı gruplarının görsel ve estetik gereksinimlerine cevap veren ve onlara ilham veren çizimler, imajlar, grafiti, fotoğraflar ve heykeller biçimindeki kent sanatına da odaklanılacaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana Kaynak : Aaron, H. (1980), Street Furniture, Shire Publications |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders konferans sunumlar biçiminde işlenerek öğretilecek, öğrenciler derse devam ederek aktarılan konferans sunumları dinleyerek öğrenecektir. Öğrenciler tarafından ders içeriğine uygun ödevler hazırlanacak ve bireysel olarak sunulacaktır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
|
Değerlendirme Kriteri |
Listeleme, Belirleme, Yorumlama ve İlişkilendirme Ödev ve Araştırma ile ölçülmektedir. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Ders, okuma listesi üzerinden konferans sunumlar ve tartışmalar biçiminde sürdürülecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
ahu.dalgakiran@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Cuma 10.00-10.30 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|