DERS ADI

: Planlama Teorisi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PLN 5070 Planlama Teorisi SEÇMELİ 2 0 0 5

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. EMİNE İPEK ÖZBEK

Dersi Alan Birimler

Şehir ve Bölge Planlama Bütünleşik Doktora
Şehir ve Bölge Planlama Yüksek Lisans
Şehir ve Bölge Planlama Doktora
Şehir ve Bölge Planlama Tezsiz Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders, planlama düşünce ve pratiğinin tanımlanmasını, planlama teorilerinin içinde geliştikleri koşullarla birlikte sunulmasını, aktüel planlama yaklaşımlarının
kavranmasını, örnek bir pratik olarak Türk planlama sisteminin yorumlanmasını, teori ile pratik arasindaki ilişkinin analiz edilmesini ve aktüel olanın revize edilmesini amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu ders sonunda, öğrenciler, farklı planlama yaklaşımlarını tarihsel olarak listeleyebilecek
2   Aktüel planlama yaklaşımlarını tanımlayabilecek
3   Türk planlama sistemini tarihsel olarak yorumlayabilecek
4   Planlamayı pratik ile ilişkilendirebilecek
5   Aktüel planlama sistemini revize edebilecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Erken dönem savaş sonrası planlama kuramı
2 Normatif planlama kuramı, Utopyacı gelenek
3 Savaş sonrası planlama kuramının eleştirisi
4 1960'larda planlama
5 Planlamada sistem yaklaşımı ve Rasyonel Süreç yaklaşımı
6 Rasyonel Süreç Yaklaşımı
7 Ara sınav
8 Politik süreç olarak planlama, modernizm ve kentsel protesto
9 Savunucu planlama
10 Planlama sürecine katılım
11 1970'lerden 1990'lara planlama
12 Politik ekonomi yaklaşımı, Yeni Sağ sonrası planlama kuramı
13 Paradigma geçişi, modernizim ve postmodernizm
14 Ödev teslim ve sunummlar: Türkiye'de kentleşme ve planlamanın kurumlaşma sürecinde kuramsal açıklamalar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Taylor, N. (2004), Urban Planning Theory Since 1945, Sage Publications, London.
Campbell, S. And Fainstein, S. (Eds), (1996), Readings in Planning Theory,
Blackwell,Oxford.
Dersle ilgili diğer kaynaklar

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bu ders konferanslar biçiminde yürütülecektir. Öğrenciler konuları dertse devam ederek ve konferansları dinleyerek öğreneceklerdir. ve kendilerinden verilen konularda ödevlerini hazırlamaları istenecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ÖDEV
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + ODV * 0.20 + YSS * 0.60
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + ODV * 0.20 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders kaynak listesi üzerinden seminer ve tartışmalar ile yürütülecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ipek.sonmez@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 9.00-10.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Sunum Hazırlama 1 1 1
Ödev Hazırlama 1 50 50
Vize Sınavı 1 20 20
Final Sınavı 1 20 20
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 117

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.11
ÖK.211
ÖK.311
ÖK.411
ÖK.51