Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. MEDİHA BURCU SILAYDIN AYDIN |
Dersi Alan Birimler |
Şehir ve Bölge Planlama Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öncelikle, ekolojik dengenin bozulmasına neden olan ekonomik kalkınma sürecinin temelini oluşturan modernist-kapitalist gelişim anlayışının doğaya bakış açısını anlatmaktadır. Daha sonra bu bakış açısına ve dolayısıyla anılan sürece yönelik bir tepki olarak geliştirilen ekolojik söylemler irdelenmektedir. Öte yandan, şehir planlama disiplininin bu ekolojik söylemlerden hangisinden etkilendiği ortaya koymak ve neden diğer söylemleri kendi bünyesinde içselleştiremediğini tartışmak, bu dersin bir diğer amacını oluşturmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
- Atıker, E. (1998). Modernizm ve kitle toplumu. Ankara: Vadi Yayınları. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders, konu anlatımları, okuma destekleri ve sınıf içi tartışmalarla ilerlemektedir. Ödev, dersin hem değerlendirme yöntemi hem de önemli bir öğrenme yöntemi olarak görülmektedir. Ödev konuları, dersin öğrenim çıktılarını destekleyecek şekilde seçilecektir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Ara Sınav, ara ödev teslimi şeklinde ve final, final ödevi şeklinde gerçekleştirilecektir. |
Değerlendirme Kriteri |
Tanıma ve İlişkilendirme Ara Ödev Değerlendirmesi ile ölçülmektedir |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
burcu.silaydin@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Pazartesi 10.30-12.00; Salı 10.30-12.00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|