Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. KEMAL CAN BİZSEL |
Dersi Alan Birimler |
Canlı Deniz Kaynakları Doktora |
Dersin Amacı |
Ders, teorik anlatım ve dönem içerisinde öğrecilerin hazırlayacagi iki sunum temelinde hazirlanmıştır. Temel amaç, öğrencilere populasyon dinamiğinin ana ilkelerini deniz ekosistemi içerisinde yer alan ve her bir torfik düzeyi temsil eden seçilmiş canlılar ile aktarmak ve dinamiklerde görülen farklılıkları ve nedenlerini vurgulamaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Sparre, P and Venema, S. C. (1988). Introduction to Tropical Fish Stock Assessment - Part 1: Manual. FAO FISHERIES TECHNICAL PAPER 306/1 Rev. 2. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Dersin populasyon dinamiklerini belirleyen ana bileşenlere ait bir odak bölümü bulunmaktadır. Bu odak bölüm temelinde, her bir trofik düzeyi/habitatı temsil edecek şekilde seçilen canlılara ait populasyon dinamikleri karşılaştırmalı bir yaklaşımla aktarılmaktadır. Teorik içerik, ekolojik kavramlar ve mekanizmalar temelinde sunulmaktadır, öğrencilere sunulan ve/veya öğrencilerin sunacağı makalelerin üzerinden yapılan tartışmalarla, temel süreçler, adaptasytonlar evrimsel etkiler ve araştırma yöntemleri gözden geçirilecektir. Öğrenciler seçilen konularda iki sunum hazırlayıp tartışmak üzere sunacaklardır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
İlan Edilecektir. |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|