DERS ADI

: Deniz Jeolojisi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DJJ 5027 Deniz Jeolojisi SEÇMELİ 2 0 0 7

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. DOĞAN YAŞAR

Dersi Alan Birimler

Deniz Jeolojisi ve Jeofiziği Yüksek Lisans
Deniz Jeolojisi ve Jeofiziği Doktora

Dersin Amacı

Dersin hedefi, Dünyanın oluşumundan günümüze kadar denizlerde oluşan değişimlerin nedenlerini; deniz tabanında ya da alınan sedimanlarda yapılan mikropaleontoloji, jeokimyasal, biyostratigrafi, sismik stratigrafi, izotop stratigrafisi, gibi çalışmalarla saptayarak, öğrenciye paleoşinografik, paleoklimatolojik ve paleoekolojik yorumlarının yapılmasını öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Oşinografi ve Deniz jeolojisinin çalışmalarının öneminin tarihsel açıdan anlaşılması
2   Tarihsel süreçte paleoşinografik değişimler ile nedenlerinin ve sonuçlarının anlaşılması
3   Levha Tektoniği ve Oşinografi ilişkisinin anlaşılması
4   Küresel ısınma ve soğumanın denizlerde jeolojik oşinografi açısından neden olduğu değişimlerin anlaşılması
5   Küresel ısınma ve soğumanın denizlerde jeolojik oşinografi açısından neden olduğu değişimlerin anlaşılması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş Deniz Jeolojinin tarihçesi
2 Stratigrafi Litostratigrafi, Biyostratigrafi, Kronostratigrafinin, Tefrastratigrafinin önemleri
3 Levha Tektoniği Kıtaların sürüklenmesi, depremler, volkanizmaların anlatımı
4 Akıntılar Okyanuslardaki akıntı sistemleri ve neden oldukları değişimler
5 İklimler Milankovitch döngüleri yardımı ile iklimsel değişimlerin nedenlerinin anlatılması
6 Deniz Seviyesi değişimleri Deniz seviyesinin değişim nedenlerinin açıklanması
7 Vize Sınavı
8 Sedimanlar Sedimanların kökenleri
9 Paleoşinografi Paleoşinografinin temel konularının açıklanması
10 Paleoşinografideki değişimler Paleoşinografik değişimlerin tarihsel süreçlerde anlatımı
11 Geçmişte dünya denizlerindeki önemli dönemler Messinien krizinin Akdeniz'de neden olduğu değişiklikler
12 İklimler ve deniz jeolojisi ilişkisi İklimlerin denizlerde değişimlere neden olduğu ilişkiler
13 Paleoşinografi ve günümüz oşinografisinin karşılaştırılması Geçmişte denizlerde oluşan olaylar ile günümüzde oluşan olayların karşılaştırılması
14 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Marine Geology. Prentice-Hall, Inc.James Kenneth, 1982.
Environmental Geology. C.W.Montgomery. Wm.C.Brown Publishers 1992. : Alyn C.Duxbury and Alison B.Duxbury.
Paleocenography. Harvard College, Thomas J.M.Schopf, 1980.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Derslerden önceki hafta öğrencilere konu ilgili makaleler verilerek derslere ön bilgi ile gelmeleri sağlanacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YSS YIL SONU SINAVI
3 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.50 + YSS * 0.50
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınavlarda jeolojik oşinografide oluşan değişik olayların interdisipliner olarak yorumların yapılması istenecek ve değerlendirme bu çerçevede yapılacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Bu dersin amacı öğrencilere jeolojik oşinografideki, tektonik ve biyojeokimyasal olaylara çoklu bilimsel bakış açısını kazandırmaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin en az 10 tanesine girmek zorundadır. Ödev hazırlamalarda en az 20 kaynak gösterilecek ve "kes yapıştır" olmaycaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof.Dr.Doğan YAŞAR
Deniz Bilimleri ve Teknolojisi Enstitüsü
0532 7715282

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı ve Çarşamba 09:00-10:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Sunum Hazırlama 1 20 20
Vize Sınavına Hazırlık 2 10 20
Ödev Hazırlama 1 30 30
Kitap Okuma 5 10 50
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 2 2 4
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.14122155445145
ÖK.24122155445145
ÖK.34122155445145
ÖK.44122155445145
ÖK.54122155445145